Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Jaha! Nu har jag (läs sambon) ÄNTLIGEN fått igång nätverket. Har ju haft familjelivsabstinens hela dagen .

AnnaJuh: 11 mån emellan - Har jag räknat rätt? Good Work isåfall!!

Måste bara berätta för nån att Tyra är världens bästa bebis - hon har varit världens gosigaste nånsin senaste 2 dagarna

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin

Japp då var vi hemma och ammade och sovande...

Supermysigt fik! och perfekt placerat i "mitten" av täby c och täby k..

kladdkakan var dessutom gudomlig kan jag berätta för dem som missade den! Fast den motverkade ju lite syftet med promenaden

• philmKarin

Vad ni är duktiga tjejer! Hur tämker ni göra julkorten - lämnar ni in dem till nåt ställe eller skriver ni ut själva?

• philmKarin

Henrik är i Linköping och jag bara måste berätta för nån:

Tyra vände sig från rygg till mage för första gången... och andra... och tredje !!!!

• philmKarin

Jag tackar också för idag

smurfan du måste lägga upp julkortet förresten - det var störtskönt!!

• philmKarin

Först håller jag med er i diskussionen ovan - låt barnet lära sig i sin egen takt!!
    En person i mitt liv utbrast för 2 månader sedan:

-VAAA! du måste ju träna henne att lligga på mage MINST 1 timme per dag.... Har du inte läst några barnböcker?

Jag blir upprörd bara jag tänker på det...

Sedan måste jag fråga er om det är någon annan som fryst in mjölk i "istärningsform". Jag har gjort det - men nu får jag inte loss mjölkkubarna för dem är liksom klibbiga.
    Vad ska jag göra? Jag kan ju inte tina kubarna igen, knske kan jag lägga dem i ljummet vatten så att de smälter pyttelite från kanterna och sedan frysa in dem igen snabbt?

• philmKarin

Måste tillägga att sambons släktingar var jätteoroliga för att Tyra inte kunde hålla upp huvudet till 2 månaders kontrollen - men doktorn la ned henne och höll i benen och då kunde hon hålla upp huvudet jättemycket

• philmKarin

Tack för tipsen om bröstmjölkstärningarna - ska pröva imorgon!

Nu har vi lagt Tyra och hon var störtvaken när jag lade ned henne i vaggan men efter att jag pratat lite med henne i mörkret och hon fått hålla lite i mina fingrar så har hon nu somnat - Jag är så stolt! Hon är världens bästa bebis!

Det där med SATS låter roligt jag ska nog pallra mig dit nästa torsdag då! Har för mig att man kan betala per träningsgång? Man brukar ju få göra det iallafall - men jag hittar ingen info på hemsidan Fundersam.

• philmKarin

Smurfan - gud va avundsjuk jag blir!!!

Ska iof på julbord på hasselbacken på skansen - inte helt fel det heller! Tycker ni förresten att vi kan ta med Tyra? Hela familjen är välkommen... Ska Kevin vara med på erat julbord smurfan? (Eller får han stanna på rummet )

• philmKarin

Ett annat sovtips - Jag sover med en handduk på bröstet och den suger upp överflödig mjölk och dessutom är det lite varmt och gosigt . Fick det tipset från en annan tråd här på FL...
    Har även fått tips om 2 st bra amningsinlägg:
     1. Lilypads - silikonliknande tunna som man bara sköljer av ibland och kan använda hur många gånger som helst i princip.
    2. Thermobaby - som väldigt många rekomenderar och som skall finnas på babyland (fast expediten i arninge hade aldrig hört talas om märket

Ingen här som prövat någondera förresten?

Imorgon ska vi förmodligen lämn Tyra till svärföräldrarna när vi ska på julbordet - skitläskigt!!!!Förvånad

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2