Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Vi hade med oss Tyra på middag med poker för nån månad sedan och pokerkvällar brukar ju kunna bli ganska blöta... men det var ingen som drack mer än en öl på hela kvällen. Det är nog omedvetet att man liksom inte dricker när det finns barn med .

(tror att festen tog en blötare vändning efter att vi åkte hem...)

Jag drabbades av 3:e magsjukan/kroppstömningen nu i helgen - orkar inte mer nu!!! Ringde till vårdguiden och de sa att tarmfloran kanske var skadad efter första sjukan och att jag skulle äta snäll/kokt mat... Varken Tyra eller Henrik har smittas som tur är. Får väl vara lite försiktigare med maten denna vecka - har ju spenderat 3 helger på toan nu

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin
    Oktober: Lustigt...Jag var i Täby C igår och det var en kö utanför akademibokhandeln... tittade lite närmare och då var det Martina som var där och signade nån bok... (Martina koden förmodligen)

Hur hinner du läsa förresten...?!?

Ett annat tips om man vill skratta är ju Tv-serien Mäklarna som går på SVT med Kjell Bergkvist... De flesta avsnitten har ju redan visats men de gamla finns att titta på på svts hemsida tror jag. Går ni in där så passa på att titta lite på Anders o Måns också...
  • philmKarin

Usch vad jobbigt... Jag skickade iväg julkorten för sent (onsdags) i vanlig Karin-anda. Tänkte att de borde hinna komma fram ändå på två dar... men de verkar inte gjort det. Nu kommer alla få våra julkort på onsdag Ledsen.

• philmKarin

God fortsättning !!

Tyra passade också på att ge sina föräldrar lite sömn i julklapp:
    Julaftonsnatt sov hon 9 timmar i sträck - rekord
    Juldagsnatten sov hon 7 timmar i sträck.
    Så nu är vi utsövda här också

• philmKarin

Hej allihopa! Speciellt ni som döpt era små...

Hur lång tid tar ceremonin i kyrkan ungefär?
    Serverade ni Vin eller annan alkoholhaltig dryck efteråt?
    Någon annan som döpts i Täby kyrka (kyrkbyn)?

Håller på och försöker planera dopet för fullt

• philmKarin
    Smurfan: Vilken krock !! Var Kevin med i bilen? Stackare - hoppas inte det var jag som smittade ner er med magsjukan... Hoppas verkligen Lego blir bra också.

Annso: Verkar som om du har det jättestressigt, jag tyckte redan synd om dig ang. förlorad sömn och saknad av empati hemifrån... Men det kan ju tära lite på förhållandet att få en bebis (och man blir ju inte trevligare om man inte får sova ).

Kul med alla som fått så trevliga jular och nyårsaftnar ! Vi var hos Tyras gudföräldrar (faster m fästman). Vi kom på att vi skulle laga hummer utan att någonsin gjort nåt sånt förut... blev lite salt. Nästa år är det tillbaka till oxfilé igen. Tyra vaknade precis innan 12-slaget av kusin E som överröstade fyrverkerierna.
  • philmKarin

Det var ingen rolig läsning Smurfan! Jag blev så ledsen när jag läste ditt förra inlägg! Gråter . Torkar tårarna på Tyras spytrasa.

Man har ju blivit lite extra blödig sedan man fick en liten. Värsta klyschan - Men livet har ju fått en helt ny mening!

• philmKarin

Och så lite frågor som vanligt
    1. Håller fortfarande på och försöker frysa in mjölk... har tagit Jagosas variant med ispåsarna, men jag orkade bara pumpa ut så det räckte till understa raden. Kan jag fortsätta fylla på i samma påse tror ni eller?
    2. Var inne i stan och shoppade inför dopet... hittade ingenstans att amma - hamnade till slut på en "barbapappa" i mitten av gallerian - efter 3 minuters amning så började den "bröla"... spännande visst men det måste väl finnas något mysigre ställe? Några förslag?

Har tyvärr inga goda svar till er som har förskjutit sovtiden.. Vi har också kommit ur fas några ggr men det har liksom fixat till sig av sig själv. Det kanske redan gjort det för er också!

• philmKarin

glennglenn: Jag gör ungefär som smurfan... Tror att det går i perioder. Tyra har blivit jättemycket "bättre" på att leka själv nu senaste veckorna. (4,5 mån)

• philmKarin

Ni som döpt era små  - när hörde prästen av sig? Hoppas inte det är vi som skulle ha ringt nånstans...

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2