Täbytråden för bebisar som.... part 2
Nu finns det nya bilder i galleriet! Bland annat hans smoking som han hade på Fars Dag!
Nu finns det nya bilder i galleriet! Bland annat hans smoking som han hade på Fars Dag!
Kevin sover visserligen hela nätter, men jag undrar hur mycket mjölk han får i sig på kvällen... På morgonen har jag sprängfyllda bröst men de blir slappare och slappare under dagen. På kvällen känns det som att de är tomma och han blir arg efter att han ätit en stund, misstänker att det är när det tar slut. Men, han somnar ofta snällt och sen har han ju liiiiite att ta av så jag tror inte det går nån nöd på honom än!
annso
I så fall har Kevin precis gått ur en tillväxtperiod, för igår hade jag ingen mjölk alls på kvällen och idag har han ätit typ hälften så många gånger som han brukar och jag har massa mjölk kvar!
Oktober2006
Hur nära Täby Centrum? Jag bor i storstugan!
Oktober2006
Vi är nog i samma mammagrupp då! För jag har också mammaträff imorgon, fast jag kan inte komma... men då ses vi någ nästa gång där. Har du Birgitta som sköterska? Måste förresten maila henne och säga att jag inte kommer, vad bra då blev jag påminnd om det!
Oj, vad ni har skrivit! Har skummat igenom lite...
Välkomna alla nya!
Fjädersten, kul att du hittat hit!
Oktober2006, aha! Då kommer vi ses på nästa träff i alla fall, om inte tidigare.
EmiliaG
Det är Mikael och Kevin som spelar i en egen liga!
Kevin blir 3 månader idag, när jag var 3 månader vägde jag 6000 prick. Kevin vägde 7870g för 2 veckor sen... På måndag i samband med vaccinationen ska jag väga honom, blir mycket spännande!
pihlmKarin
Trampoolin har på torsdagar i Furuhöjden (om det är det som heter Myspoolen...). Och de har bara dagtider! 9.15, 11.15 (eller 12.15...) & 14.15. Inte helt säker på tiderna som du ser. Vi har bokat 14.15 efter nyår. Vi ville också ha en kvällstid, men jag vill inte betala 1200 spänn och sen ligga och plaska i en pool på 3x6 meter!!! Dessutom är det ju både bastu och bubbelpool där. Christoffer kommer följa med så ofta han kan, om de får fraktkontraktet så kommer han ju jobba en del natt och då är det ju inga problem. Annars kommer han ta ledigt så ofta han kan för att vara med.
Idag har jag ammat Kevn 4 gånger!!! Känns som att han står sig längre på maten nu än han gjort tidigare, för igår var det inte heller så många gånger. Eller så är det bara en period...
Poolen i Gribbylund är 3x6 meter, glömde visst skriva det... och den i Mörby vill jag inte vara i för det är på mitt jobb och vill inte gå på babysim på jobbet!
Nån som vet om man kan köpa korgar nånstans i Täby C? Jag skulle vilja göra några julkorgar med lite frukt, godis, julkorvar m.m. att ge bort. På Lehmanns.se kunde man som företag beställa färdiga korgar (och vi har ju en egen firma) men minsta ordervärde var 2000 eller 3000 (minns inte vilket) och så många korgar behöver vi inte!
Kevin har också bajsat grönt i omgångar. Ser ut som små spenatkulor!
Ja, Timarii hade varit perfekt, men de finns ju inte längre! Hittade på Clas Ohlsons hemsida korgar för 10:- styck! Visserligen såg det ut som "sladdriga" korgar och inte sånna man först tänker sig när man pratar om en julkorg, men vi måste väl inte göra som alla andra? Måste dit och kika på dem, tack för tipset.