Täbytråden för bebisar som.... part 2
Bettiz
Har du redan börjat ge henne matpuréer?
Slutade du ge gröt helt, i så fall hur länge gick det innan du provade igen?
Bettiz
Har du redan börjat ge henne matpuréer?
Slutade du ge gröt helt, i så fall hur länge gick det innan du provade igen?
Lundelus
Ja, jag hade tänkt det! Ska vi ses utanför grindarna strax innan?
Ja, det är det röda "dagiset" som ligger precis bredvid Storstugan! Om du går md vagnen från Täby Centrum mot kortändan av Storstugan där det är en äng på vänster sida så ser du dagiset (fast det är inget dagis längre). Vi kan ses på kortändan av huset typ 5 i halv.
Jo, det stämmer att jag kommer ha en etta för uthyrning, men den är antagligen tjingad redan. Vet inte säkert än.
Oktober2006 - du kan väl skriva till min inbox vem, när, var, hur och varför!
Lundelus
Kevin somnade så fort vi kom hem och sover fortfarande!!!
Oj, här var det tomt...
På onsdag är det barnvagnsbio, Göta Kanal 2, så ni inte glömmer det tjejer!
Ville bara tala om att de kommer visa Natt på museet den 21 februari och det är min förtjänst att den kommer jag jag har haft en del mailkontakt med hon som är ansvarig för vilka filmer som visas! De har nämligen visat 3 svenska filmer i rad nu så jag tyckte det var dags för nåt annat och nåt roligt! Hoppas den är rolig och att ni andra gillar den typer av film också!
Bettiz
Vad kul! Då är det inte bara jag som vill se annat än svenska filmer...
Då ses vi den 21:a då! Men Göta Kanal 2 ska faktiskt bli riktigt kul att se, även om den är svensk!
Skumt... nu försvann den från listan den 21:a... hoppas det bara var nåt tillfälligt för jag VILL se den då! Får gå in och kika imorgon igen så att de inte ångrat sig!
philmKarin
Det är maxtaxa som gäller, dvs 1260:- /månad om ni har en sammanlagd inkomst på 42000:-/ månad eller mer. Här är alla uppgifter:
Maxtaxan tas ut 12 månader om året enligt nedan och gäller t.o.m 31 juli det år barnet fyller 4 år. Det yngsta barnet räknas som barn nummer ett.
Från och med 1 augusti 2006 debiteras en lägre avgift för barn 1-5 år, med deltidsplacering (15 tim/vecka) och vars föräldrar är föräldralediga/arbetslösa.
Den allmänna förskolan omfattar 525 timmar/år under skolans läsår och är avgiftsfri. Rätt till allmän förskola har barn från och med 1 august det år barnet fyller fyra år och därför reduceras då avgiften med motsvarande 525 timmar/år. Fr.o.m höstterminen det år barnet fyller sex år finns möjlighet att välja förskoleklass i grundskolan eller allmän förskola i förskolan. Avgifterna nedan gäller närvarotid för barnet utöver den allmänna förskolans 525 timmar/år. Avgiften gäller fr.o.m 1 augusti det år barnet fyller 4 år. Det yngsta barnet räknas som barn nummer ett.
Ängelens ängel
Ja, jag hoppas att det blir den nu, för när jag gick in och kikade igen igår kväll fanns inga filmer den dagen och idag är hela SF's sida nere! Men jag ska gå ner och köpa biljetter till imorgon så då ska jag kolla om det kommit ut ett bioprogram, för de brukar ju skriva ut dem på papper och där är ofta fler filmer med än som lagts upp på hemsidan än.
*Håller tummarna*