Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Fjädersten
    Det stämmer, de ska ine vaccineras om de är sjuka. Kevin har varit förkyld 2 gånger sen han föddes, men nu sista veckorna har han klarat sig. Hoppas Robin kryar på sig snart!

Bara 1 timme tills vi åker! Känns nästan som vi ska på semester...

• Smurfan 81

Vi har inget rum, vi har landställe på Sandhamn. Han ska vara med på julbordet! Jag tar med hans uppblåsbara ryggstöd så kan han sitta i en barnstol. Sen får han mjölk i flaska så mamma kan ta ett glas vin!

• Smurfan 81

Vilka fina bilder Lundelus och Sieva!!!

Välkomna hit alla nya! Jag går också i samma mammagrupp som Oktober2006 mfl, så vi lär ju ses på fredag.

Nu har vi precis kommit hem från Sandhamn. Helt slut! Det går ju ingen bår från vår brygga på vardagarna under vinter halvåret så vi var tvugna att gå till byn. Det tar ca 30 minuter utan packning att gå, och nu bar jag ju på Kevin också eftersom vi inte tar med barnvagn när vi åker dit (vi har en stående där). 8,5 är tungt att b ära på så länge... Men nu är vi i alla fall hemma.

Hörrni tjejer, det är bara 2 veckor till julafton, hur gick det till??? Vi har inte julpyntat än, inte ens tagit upp adventsljusstaken! Usch på oss! Ska göra det på onsdag tror jag, för imorgon är jag borta hela dan så då hinner vi inte.

• Smurfan 81

Kevin vände sig precis från rygg till mage!!!
    Jag missade första gången... Vände mig om och helt plötsligt låg han på mage! Men sen fick jag se, först var högerarmen ivägen, men sen slängde han över vänsterarmen och tog tag i fårskinnsfällen och drog sig runt! Nu har han vänt sig 4 gånger i rad!!! Stolt mamma!

• Smurfan 81

Fru Båtsman
    Kevin har verkat lite ledsen när han ska prutta, som att det gör ont i magen. Men han har bajsat utan problem och det har sett jättefint ut! Jag tror bara man sätter lite fart på magen, den är ju inte van vid fastare föda.

• Smurfan 81

Kevin fick majsgröt igår, det var en hit! Nästan inget åkte ut och han slukade 2 msk som ingenting! Blir garanterat en portion idag också!

• Smurfan 81

Jag är lite glad att den blev inställd! Pratade med Birgitta igår för jag åkte på magsjuka igår. Lite ironiskt att hon skulle få det idag! Jag vill också vara md på träffen om mat, för jag tycker det är väldigt intressant.

Ängelen
    Välkommen tillbaka!!!

Bettiz
    Härlig viktuppgång! Kevin har äntligen ramlat ner från den översta kurvan och börjar närma sig mittenkurvan...

• Smurfan 81

Ang Skansen imorgon, vi kommer vara inne till 12. Vårt tåg går 11.00, undrar bara hur jag ska få upp min make som vänt sin dygn totalt! Nu har jag precis lyckats få honom ur sängen och ikväll ska han på julfest, men han har lovat att komma upp imorgon!

Det här var listan jag hittade låååångt tillbaka, vet inte om den stämmer:

SKANSENS JULMARKNAD 17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    Bettiz+fam
    jagosa+fam
    Anna+fam (ev)
    Ica+fam

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2