Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Kevin ser sina fötter, han sitter och inspekterar dem i soffan men han har inte fattat att han kan ta på dem än! Bra jobbat där Simon!

• Smurfan 81

philmKarin
    Om du använde vanliga frimärken borde de kommit fram, men om du använde julfrimärken är jag rädd att de inte kom fram...

Nu har Kevin somnat så nu ska vi koka knäck!

• Smurfan 81

Hallå hallå!

Jag har inte orkat skriva på ett tag, det har hänt sååå mycket den här julen! Först var jag magsjuk och sen krocakde vi med bilen (bilder finns i galleriet om nån vill se, ska väl skriva en blogg nån dag också), sen strax innan jul blev Lego (vår hund) sjuk. Vi var inne akut med honom 2 dagar innan jul men sen blev han sämre så på julafton var vi inne akut igen och då blev han inlagd. Vi fick hem honom på annandagen och nu har han blivit sämre igen så igår var vi inne akut och de har röntgat och rensat halsen på honom. De ska ringa idag så då får vi veta mer.

Nu har Hela Christoffers familj fått magsjuka efter att vi träffat lite släktingar över nyår och jag misstänker att Kevin har fått det också för han bajsade 4 gånger igår (en ordentlig och sen 3 vattniga) sen var han jättegnällig och nu har han legat i sängen i 13 timmar. Han vaknade till vid 4 och fick nappen och igen vid 10 och fick mat, men annars har han sovit. Tror jag ska ringa BVC...

• Smurfan 81

philmkarin
    Jag har skrivit om krocken i min blogg nu. Kevin var INTE med i bilen, som tur var! Det var en tjej som körde mot trafiken på Klarastrandsleden mitt i natten för hon trodde att det var en avfart... Vi klarade oss relativt bra, men jösses vad chockad man blir!

Lego verkar inte må så bra... Nu har vi pratat med Albano. De har tagit ett prov på lymfkörteln, men hittade ingenting. Nu ska de skicka prover till USA.Mer än så vet de inte... Han äter ingenting, så de ger honom dropp. Vi får hälsa på om vi vill, men de sa att vissa hundar kan bli ännu mer ledsna om man lämnar dem "en gång till", så vi har inte riktigt bestämt oss än. Men jag vill nog hälsa på honom...

• Smurfan 81
    Tack för alla kramar och hälsingar, det värmer verkligen!
    Det känns väl lite bättre idag, men det gör fortfarande så fruktansvärt ont! Det är så tomt här hemma, jag ser och hör honom överallt hela tiden. Igår när vi skulle gå ut tar Christoffer kopplet och går ut genom dörren, ren reflex...
    Jag vet att det är svårt att förstå om man inte själv har/har haft hund, jag hade svårt att förstå folk som förlorade sina hundar innan jag själv blev hundägare. Nu vet jag... det är verkligen en familjemedlem!

Om nån är intresserad att att läsa så kommer här en liten beskrivning av vad som hänt. Det är ganska långt, men det kanske är någon som är nyfiken på hur det gick till.

Han har (när vi tänker efter nu i efterhand) betett sig lite konstigt de sista månaderna. När Kevin kom blev han lite svartsjuk i några dagar men sen avgudade han honom och skulle tvätta och vakta honom hela tiden. Han har ätit lite konstigt och ibland skällt ner i matskålen som att han sett ett spöke eller nåt. Sen har han sista månaden inte alls varit lika glad som han brukar, svansen gick alltid på den där hunden! Man fick inte lika mycket pussar som vanligt och han tog inte godis lika snabbt som han brukade. Vi pratade med några kompisar som är bra på hundar och de trodde (precis som vi) att det var någon form av svartsjuka gentemot bebisen. Nu vet vi ju bättre... Några dagar innan jul började han vrida kroppen åt höger när han gick, han snubblade och snavade som att han var onykter. Andningen var lite oregelbunden. Vi åkte in akut till Albano 2 dagar innan jul. Han fick gå förbi kön för de ansåg att hans allmäntillstånd var så illa. Han hade gått ner 200 gram från när vi sista vägt honom. Vet. kunde inte hitta något fel och andningen var ok när vi var inne, men han vinglade och drog åt höger. Hn misstänke en vaxpropp på innerörat som låg och störde vilket påverkade balansen. Vi fick ett recept på örondroppar som vi hämtade ut och behandalde honom med. Det hjälpte inte, på julafton åkte min man in akut med honom igen. Återigen fick han gå förbi kön och nu böev han inlagd. Han fick kortision och antibiotika. Vi hälsade på honom på juldagen, de hade inte fått honom att åta nånting, men när vi var där fick han i sig massa gott! På annandagen fick vi hämta hem honom. Vi fortsatte att behandla med kortison och antibiotika och tyckte väl att det blev bättre. Han vred sig inte lika mycket, men han vinglade fortfarande. Andningen hade blivit sämre däremot. På nyårsafton var vi hos några släktingar som jobbar på Bagarmossens djurklinik. Då hade han börjat rossla och hosta. Hon var lite rädd att han hade fått kennelhosta. Vi hade en återbesökstid den 3:e, men den 2:a åkte vi in akut igen. Då hade han kissat inne på natten och fick knappt nån luft när han andades. Återigen fick han gå förbi kön... och blev inlagd. Nu röntgade de honom och upptäckte en förstorad strup. De gick ner i halsen och rensade rent på slem. De misstänkte nåt fel på sköldkörteln. Men efter att ha tagit prover visade det sig att de fungerade som de skulle. Däremot var han förlamat i strupen och kunde därför inte svälja. Han fick dropp. Vi åkte in för att hälsa på honom den 3:e, tanken var att han skulle stanna en natt till. Vet. kom in till oss och förklarade att han inte gick att behandla mer... strupen var förlamad och det fanns ingen behandling till det. Nu misstänkte de en tumör på hjärnbalken som slog ut fler och fler funktioner i kroppen. Hon rådde oss till att avliva honom för han led så. Han kippade efter andan och der rann slem ur mungipan. Vi pratade med vår släkting först för att få höra det från fler håll än ett, vi KUNDE inte ta det beslutet! Det var ju våran första bebis! Men vi var tvugna att inse att det inte fanns något annat alternativ, han skulle aldrig kunna äta eller dricka igen och han fick knappt nån luft. Så vid 5-tiden den 3:e fick han somna in. De vet fortfarande inte vad som var fel. Han har skickats till obduktion så de kan försöka ta reda på det.
  • Smurfan 81

glennglenn
    När Kevin har ätit eller fått ny blöja brukar han vara nöjd ett tag, då lägger jag honom i babygymmet eller sätter honom i matstolen och lägger massa leksaker framför honom. Han brukar klara sig själv i allt från 5 minuter till upp till 45 minuter. Ibland gnäller han till lite så man får skaka på leksakerna så att han ser att de är roliga, eller plocka upp den från golvet. När han vänt sig till mage måste man vända tillbaka honom efter ett tag, annars blir han arg (han har glömt bort hur man kommer tillbaka...). Jag tror att det blir en ganska bra balans med amning, sovstunder, lek och ensam aktivering...

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2