• daisybi

    Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 2

    Detta är tråd två för dem som väntar syskon till sina änglar och för dem som försöker få syskon.
    Så varför inte en tråd för oss som längtar efter syskon men av olika anledningar inte försöker än.

    Här kan vi prata av oss!

    Tråd ett
    www.familjeliv.se/Forum-10-210/m11543624.html

    Kram på er alla
    ÄNGLEN LIAMS MUM&DAD
  • Svar på tråden Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 2
  • ivarssons

    Hej tjejer..nu var det ett tag sen sist.

    Sitter mest inne och följer vad som händer..

    Har varit hos gynläkare igen och allt ser bra ut! Han berättade om cmv viruset och sa att han var 100 på att det inte skulle hända igen. Jag skulle inte smitta en ny bebis med viruset och att det antagligen inte fanns kvar i min kropp. Han sa även att hf berodde på att min lilla flicka var så uppsvälld och att hon på något sätt gjorde mig så sjuk och att det heller inte kulle hända igen. Så inget cmv och ingen hf vid nästa graviditet. Tvärtemot vad vi fick höra i Lund. Man får ju hoppas på det bästa.
    Tyvärr har jag inte fått provsvaren från njurmedicinska än.

    Engla: Tänker på dig idag.Hoppas op har gått bra.

    Daisy: Tänker på dig också.

    Ni andra då..Hur mår ni?
    Kram Lola.

  • Centurion

    ivarssons: Vad härligt att höra att det ser positivt ut ang viruset. Hoppas att njurproverna är okay och att du snart får besked.

    Engla: Har hållit tummarna och hoppas att allt gått bra, hoppas att du snart är tillbaka!

    Daisy: Jag är så ledsen för er skull, hoppas att ni finner kraft att kämpa vidare!

    Ego: Snart dags att beställa till för hysteroskopin som skall göras i Feb. Vi hoppas att livmodern seer hyfsad ut iaf för då blir det ivf senare i år..

    Kramar till alla!!

  • daisybi

    hej på er!
    vet liksom inte vart jag hör hemma nu.
    Dom ska göra en utredning efter det 2 mf. dr sa att vi får fort ha ett samliv. Men man vet ju inte. psy tar det på en att få mf efter mf. Men man måste ju leva ochså .
    Krma

  • englabella

    Hej vänner!

    Hemma igen efter op som tydligen gick bra!!!
    Ont och svårt att röra mig men det tar jag så länge allt är på rätt spår och det ska det ju vara nu.

    Tusen tack för tummar och tankar!

    Daisy: massor av kramar till dig! Hoppas utredningen går bra!

    Kramar ni andra också! Nu ropar sängen på mig igen...

  • Centurion

    Hej tjejer!

    Oj så tyst tråden är

    Nu har iaf jag också fått tid för op Den 8/2 skall det ske.. Hoppas hoppas att det ser bra ut.. Dock kvarstår faktum, dom avråder oss fortfaranden från graviditet pga riskerna men vi får se vad som händer..

    Hur är det med alla tjejorna då?

  • englabella

    Här är jag!
    cent: Vad skulle du operera nu igen? Hoppas hursom att det går bra! En månad efter mig precis, den 8:e är en bra dag att opereras på ! Hoppas också ni får andra och bättre besked då!

    Jag vill ha starka värktabletter ju. Tycker inte alvedon hjälper alls och visst, det är en hanterbar smärta men ändå, känns så deppigt med ont hela tiden. Blir som en ständig påminnelse om allt som hänt.
    Förstår lite hur det måste ha kännts för dig cent och andra som gjort kejsarsnitt och inte fick behålla era barn Massa kramar!

    Men det ska ju bara bli bättre nu... typ, hoppas...

  • Centurion

    Engla: Ja det är bara o hoppas på datumet Dom ska kika in i livmodern och lösa eventuella (förmodliga) sammanväxningar. De kollar väl hur allt läkt eftersom i princip hela min livmoder var en såryta.. Hoppas hoppas..

    Har du bara fått alvedon? Jag fick diklofenac och nå fler tabletter när jag skrevs ut.. Ja vännen, dessutom tror jag att det är värre än ett "ordinärt" snitt eftersom dom rotat därinne.. Jag hade så ont att från lördagkväll till onsdag låg jag blickstilla i sängen, det gjorde tom ont att andas trots att jag hade morfinpump.. Förstår dig så väl ska du veta, du har inga andra tabletter alls att ta?
    Kramar

  • englabella

    Cent: Håller alla tummarna tills den 8:e och efter med! Hoppas stenhårt att det har läkt därinne!
    Fick bara diklofenac för tre dar med mig hem, på sjukhuset låg jag ju i fyra dar och då fick man ju ju massa gott , och snart har det gått två veckor men det kan fortfarande göra såå ont i såret. Framförallt om jag har rört mig "mycket". Blev en liten tillbakagång när jag i onsdags tog bort bandaget. Alltså jag klarar det ju men det hade varit lättare med nåt lite starkare...  man är ju lätt lite ynklig just nu, sen fick jag ju min mens i onsdags med så det gör ju sitt till också...

  • Centurion

    Tack! Det värsta är att det har nog läkt FÖR bra tror jag
    Hm sliter det liksom? Det gjorde/gör det för mig, gör sketaont! Det är trots allt många lager dom ska igenom när dom opererar buken..
    Ja hehe jag har faktiskt sagt att jag förstår varför folk tar droger.. Ujuj så fina grejjer det var.. Förutom att jag tillslut fick hallucinationer av morfinet, såg en hel rad konstiga saker Ketogan funkade bättre

    Hur har eg. operationen gått till?

  • daisybi

    Tråden sår stilla nu. Har vi alla gått över till försöka. Eller är det någon kvar.

    Hallo i så fall det var länge sedan. Kram på er em

  • englabella

    Kram daisybi! Och alla andra också!
    Jag hänger på alla möjliga trådar, har gjort hela tiden, en trådmaniac e jag!

    Vi har väl lite smått börjat försöka igen. Första ÄL just nu efter op, känns än så länge lite spännande, men är samtidigt så rädd för att det inte blir nåt på ett tag, att besvikelserna väntar runt hörnet. Lite tryggare på så sätt är ju denna tråd...

    Hur går det för er daisy? Har ni börjat utredningen?

    Massor kramar mina vänner!

Svar på tråden Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 2