• Mangan
    Äldre 15 Nov 16:40
    5656 visningar
    4 svar
    4
    5656

    Tjena Grampus

    Tjena Grampus,
    då befinner vi oss i ungefär samma sits. Idag är det 8 dagar tills vi kan göra graviditetstestet. De har varnat oss för att det kan vara negativt, men att vi då ska vänta 3 dagar till och sen göra om det. Det syns tydligen olika snabbt på folk.

    Just nu går jag bara omkring och hoppas, glad och ledsen samtidigt. Det där med vattnet känner jag igen. Springer ut och handlar det som önskas, kommer hem med "fel" saker, och ger mig ut igen.

    Min fru kan knappt röra sig, ont i buken, sura uppstötningar, illamående, svullen, humörsvängningar, förstoppad, you name it. Tecken på graviditet? Ingen aning. Hur har ni det?

  • Svar på tråden Tjena Grampus
  • grampu­s
    Äldre 15 Nov 19:23
    #0

    Hej!
    Första gången hade min fru det väldigt jobbigt. Svullen mage som bara den. På Carlanderska här i Göteborg där vi går sa de att det var på gränsen till överstimulering. Tror dock att hon var överstimulerad eftersom hon dessutom var sjukskriven i 6 dagar.

    Denna gången, den andra, gjorde hon på ett annat sätt och har visserligen varit svullen, men har inte ont alls i princip så det känns väldigt bra. Hon tränar inte ännu, men jag tror inte det dröjer så länge innan hon gör det. Förra gången dröjde det säkert 10 dagar innan hon tränade.

    Direkt efter ÄP (=äggplock har jag lärt mig på "tjejernas sidor") mådde hon illa, men det berodde mest på de smärtstillande medicinerna hon fick i samband med det.

    Hon är lättare att prata med nu också så det känns bra.

    Första gången var jag optimiskt, denna gången känner jag mig mer som en realist och inser att det inte behöver bli något denna gången heller, även om man självklart hoppas. Förutsättningarna känns mycket bättre. När hon förra gången fick lägga all kraft på att må bra själv så kan hon nu lägga det på att se till att embryot mår bra . . .

    Behöver ju inte vara så för alla naturligtvis, men det känns bättre att tänka så.

    Första gången fick vi 16 äggblåsor, 10 ägg, 1 dåligt befruktat och ett mycket bra befruktat som vi fick tillbaka. Tyvärr gick det inte så bra dock.

    Nu andra gången fick vi 20 äggblåsr, 13 ägg, 9 mogna, 8 blev befruktade varav 5 mycket bra. Vi fick tillbaka 1 och stoppade 4 i frysen. De använde ICSI denna gång för att få bättre befruktingsodds, vilket det ju också blev.

    Skönt att ha någon annan i samma sitts att ventliera lite med.

    På återskrivande!

  • Red
    Äldre 15 Nov 20:45
    #0

    Hej

    Är också i samma situation som dig och grampus. Min sambo håller på och sprayar nu, fast hon har varit nedreglerad seden i april pga sin sjukdom. Hon har endometrios. Hon fick en sputa i månaden som har samma effekt som sprayet.
    På onsdag skall hon börja med sprutorna. Den 25e nov skall vi ner till Cura-kliniken för att se hur många äggblosor som bildats. Går allt som det ska blir det graviditetstest runt den 19 dec.

    Dagarna vill inte gå tillräkligt snabbt, ma går bara och väntar tills något nytt skall ske. sen är man lugn en dag sen är det bara ett vänt igen.

    Vi hörs

  • Mangan
    Äldre 23 Nov 22:28
    #0

    Hej Grampus,
    du skrev ovan om överstimulering. Detta är precis vad som hände oss för en vecka sedan. Min fru blev akut inlagd med vätska i buken och i ena lungan. Hon har haft det riktigt tungt och jobbigt. Tack och lov finns det sjuksköterskor och undersköterskor som tydligen aldrig lärt sig annat än att vara helt underbara. Inte nog med att de ska ta hand om min fru, de har den spattiga mannen att trixa med också. Nu är det värsta över och om någon dag får hon troligen åka hem. Det har varit hemskt, riktigt hemskt, men nu är det över.

    Mangan

  • grampu­s
    Äldre 26 Nov 16:12
    #0

    Hej Mangan,
    det där lät inte bra. Riktigt så illa gick det inte för min fru även om hon var sjukskriven så var hon i alla fall hemma. Hoppas ni hämtat er nu så att ni kan ta nya tag!
    /Grampus

Svar på tråden Tjena Grampus