Hur organiserar ni era foton på datorn?
Sitter här och funderar på hur jag ska lägga upp bilderna på datorn, det börjar bli hemskt många att hantera... Trodde jag hade ett system, men måste komma på något bättre!
Sitter här och funderar på hur jag ska lägga upp bilderna på datorn, det börjar bli hemskt många att hantera... Trodde jag hade ett system, men måste komma på något bättre!
"Eftersom jag fotar så mycket, så bränner jag ganska regelbundet, printar kontaktkarta och raderar från datorn. Hade fyllt den vid det här laget annars.."
Man blir lite nyfiken på hur många bilder du egentligen har liggandes med tanke på hårddiskarnas storlek och pris idag.
"organi"-vadå!?
Det blir lite osorterat för mig - mest på datum, typ. Min sambo är bättre på det, har resor, familjehögtider, fester, etc. separat och sedan datum under de mapparna. ![]()
ooooooooj är det så man gör
*skäms*
här har alla en varsin mapp så tjong in med det i en mega röra
hmmm nog time å börja bränna lite
När det gäller jobb så läggs bilderna in på en extern 1TB hårdisk, sorteras sedan i Capture one Pro, därefter bränns de på dvd.
Familje bilder tas in på 2st 250gb externa diskar sorteras sedan i lightroom och bränns sedan ut på dvd.
/SpunkenHabe
R Franklin
Ok, en smärre överdrift... därav
efter den meningen...
Men jag fotar väldigt mycket, dels så tar jag många bilder vid varje tillfälle, för att kunna välja och vraka och även om jag tycker att en del inte fungerar till det de är tänkt att fungera, så sparas alla bilder.
Och dels så går jag knappt utanför dörren utan kamera. Rätt vad det är så dyker det upp nåt som kan vara fräckt på bild..
Jag har ett gäng med skivor hemma...
jag måste få fråga vad kontaktkartor är!?!
Fort och Fel - det var ju riktat till Tessa S
Alle
Jag har ett litet smidigt program hemma... Man kan göra kontaktkartor eller fixa en hel hög med bilder som thumbnails och lite sånt pill. Litet och smidigt.
Jag kommer inte ihåg nu, vad det heter, men jag kollar när jag kommer hem och mailar dig.
Har för mig jag fick det på en skiva med en fototidning....
I början printade jag ALLA bilder på kontaktkarta, nu tar jag bara ett gäng från varje tillfälle för att ha ett hum om vad det är för bilder. Sedan parar jag ihop kontaktkartor med skiva och vips är det jätteenkelt att hitta just den bild man är ute efter.