• Ancy

Flyga med bebis?

Vi funderar på att resa utomlands med vår lilla dotter. Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av att flyga med bebis. OBS! Gäller flygresor på 4 TIMMAR ELLER LÄNGRE och BARNETS FÖRSTA FLYGRESA.
    Berätta gärna vart ni åkte, hur lång flygresan var och varför det gick bra/ inte gick bra.
    Om ni har flera barn, kan ni rösta enligt det yngsta barnet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flyga med bebis?
  • Siro

Mina båda pojkar var 7 månader när vi flög till USA. Gick hur bra som helst. Dom sov under stora delar av flygresan och när dom väl var uppe ville dom mest bara ha mat.

• Lotta21

Vi ska flyga till Island när lillan är 4 1/2 månad..

• Sanyinjiao

Flög till Cypern när Edvin var nästan 3 månader. Resan gick kanon. Gav honom renässans i näsan innan och alvedon som stolpiller. Ammade under start och landning. Sov resten av resan. Smidigt! Säkert svårare att resa med ett äldre barn...

• Svirroo
    ancy han var 2 1/2 månad men det gick inte att rösta på så jag valde 3-5 månader. Gick jätte bra med 3 1/2 timmars flyg till palma inte något kink ens vid start/landning bara stora ögon och intensivt sugande på finger eftersom han inte tar napp.
  • Morrizz

Min dotter som är 3 månader har hunnit flyga flera gånger Stockholm - London. Första gången var hon bara 4 veckor gammal.
    Man får inte amma bebisen precis vid start eller landning, utan då måste hon/han sitta med ryggen mot dig fastpänd med ett litet säkerhetsbälte. Kan vara bra att veta. Jag gör som så att jag ammade henne 20 minuter före start  och i 20 minuter före själva landningen så har hon suttit fint i mitt knä.
    Tänk på att det kan bli lite trist i flygplanet, ha med leksaker som ditt barn gillar så det kan sysselsätta sig. Har varit med om flygresor där barn har sprungit runt i kabinen för att de haft tråkigt och dom andra passagerarna såg inte glatt på det precis.

• Svirroo
    oj jag röstade men vår resa var ju bara 3 1/2 timma haha läste först efter att du ville ha minst 4 timmar typiskt mig
  • snowflake

Från Brasilien till Sverige, med stopp i Paris en vecka och hela resan gick suveränt. Har flugit massor sen dess inom Brasilien och det går hur bra som helst, hon fyller ett år nästa vecka. Kan absolut rekomendera att resa med småbarn! Måste bara ha lite extra handbagage...

• snowflake

Glömde skriva att hon var tre månader första gången vi reste. Resan tog 1.5 h, 11 h, 1.5 h, enbart flygtider....

• Ragnar

Har flugit mellan Köpenhamn och Island två gånger med lillen. Det tar lite mer än 3 timmar. Första gången när han var 3 månder var det lättast. Han ammade och somnade snabbt vid bröstet. Sov sen hela vägen. Andra gången var han 13 månder och då var det lite mer liv i honom. Åkte tidigt till flygplatsen och där sprang han av sig och blev riktigt så han somnade rätt snabbt när han fick amma lite. Kommer att gör likadant när vi flyger hem till mormor i jul.

Svar på tråden Flyga med bebis?