• Ancy

Flyga med bebis?

Vi funderar på att resa utomlands med vår lilla dotter. Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av att flyga med bebis. OBS! Gäller flygresor på 4 TIMMAR ELLER LÄNGRE och BARNETS FÖRSTA FLYGRESA.
    Berätta gärna vart ni åkte, hur lång flygresan var och varför det gick bra/ inte gick bra.
    Om ni har flera barn, kan ni rösta enligt det yngsta barnet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flyga med bebis?
  • Ancy

Kan man puffa på sin egen trå? testar

• Louise 77

Vilken bra omröstning, jag vill också veta! Jatte sugen på att åka utomlands!

• shangri la

flog till NY for en vecka sedan o det gick jattebra! resan tog ca 8 timmar. jag sag till att theo sog pa nappen vid start o landning sa han inte fick lock for oronen.

resan gick bra, vi fick en vagga att lagga honom i vilket var superbra for avlastning!
    jag tror ocksa pa att om man sjalv ar lugn sa ar barnet lugnt under resan. tycker absolut att man kan resa med spadbarn, svarare blir det nar de kan springa omkring

lycka till!

• lyckliga jag

vi åkte förra sommaren med vår dotter när hon var 4 mån . hon sov hela tiden . visserligen bara 3 timmar. ska flyga 5 timmar nu med min son på 5 mån,

• EmiliaG

Vi kommer resa till Egypten när Mikael är 5mån i januari.... resan tar ca 5 timmar och tidsskjutningen är en timme mot svensk tid. Så hoppas det går bra. Kommer ha honom sittandes i knät under flygresan och ha bärselen på flygplatsen.

Blev rekomenderad av andra föräldrar och av BVC att inte resa över tidszonerna för mycket när baret är under året  och att försöka att inte resa i längre än 6 timmars flygresa i sträck pga den ökade risken PSD vid långflyg.

• lingonblad

Edvin var 4 1/2 månad när vi flög till Cypern, drygt fyra timmar. Det gick jättebra. Tutte vid start och landning, flaska två gånger. Vi hade en del leksaker och det var bra. Han kunde sova under kortare stunder, men hade lite svårt att somna eftersom han är van att somna i sin säng eller vagn.
    Kan va bra att ha lite grejer som man kan fördriva tiden med.

• Morrigue

Flög inte så långt, men vi flög till Österrike när hon var 2 månader, tror just trycket i örat är det som är värst för bebisar, allt annat är nog bara en fråga av underhållningen
    Bara mata barnet när ni börjar flygga/landa eller ger napp så tror jag det går bra

• Marfa

Vi ska åka till Kanada på torsdag med vår 3½ månaders. Första flygningen tar 9 timmar.
    Emilia, vad är det som ökar för risken med PSD?

• EmiliaG
    Marfa - Ej hundra på hur det var... för våran inplanerade långflygsresa blev inte av pga andra omständigheter än PSD-risken. Men BVC här avrådde från långflyg ( sa att man skulle ha faktan i bakhuvudet så man kunde fatta ett beslut med informationen i handen). Har bland annat med kabinluften och trycket i flygplanet att göra, tidsförskjutningen m.m. att göra. Men var en väldigt väldigt låg procent... men studier visade i alla fall att man kunde se en ökning av PSD hos barn som hade rest med flyg under längre tid... men som sagt, låg låg procentsats.
Svar på tråden Flyga med bebis?