• Leaaa

Gastroskopi imorgon

Imorgon är det dax, har väntat i nästan ett år på att få magen kollad. Jag är livrädd Rädd för vad jag ska få för svar, rädd för hur det hela ska gå till, jag är RÄDD! Sitter å gråter fast jag någonstans inom mig finner en lättnad att det hela ska få ett svar. Har haft problem med magen sen jag var liten. En del av mig vill mer än gärna få detta gjort medan den andra delen skriker av rädsla
    Fler som känt som jag? Fler som gjort gastroskopi? Hur går det till? Får man vänta länge på svaren? Frågorna e många, snälla finns det någon som kan lugna mig lite... *tårar*

• Svar på tråden Gastroskopi imorgon
  • Leaaa

Fiafiber, hahaha jo, Emil kom ut med hjälp av akutsnitt så jag slapp ha ont mer än 23h...ska nog be om lugnande!

• Fiafiber

Det är äckligt & obehagligt, men det går väldigt fort. Det är det som är positivt. Anledningen till att jag blödde näsblod var att jag fick såna otroliga kvälningar,,, Som sagt, det går fort, lycka till!

♥Kalles mamma♥
  • mammatillvictor

jag ska göra gastroskopi 1/12. Är också orolig. Men jag vill ju veta vad som är fel i tarmarna. De är blödningar i tarmarna, det vet jag att det är men inte var de sitter. Varför ska du göra en gastro? Jag ska göra en gastro och en coloskopi samma dag. Ingen trevlig dag men jag hoppas att jag får svar med en gång. Jag kommer att få mycket lugnande sade doktorn så det är jag ju tacksam för.

Har du tagit sån där vätska också som man ska dricka innan? Eller det kanske var inför coloskopin? Vet inte....Om du tagit den vätskan, smakade den äckligt?

Lycka till imorgon och skriv gärna och berätta hur det gick! HÅller tummarna! kram

• Padro

Alltså...det känns som att bli sövd. Frugan sa att jag gick till britsen men jag minns ingenting öht. Samma när jag blev akutlugnad....då vaknade jag på uppvaket.

• Leaaa

Vacker Silvana, jag ska dit som sagt imorgon å jag har aldrig gjort detta innan. Dom misstänker magsår på mig för jag har ont i magen lite för ofta. Har gjort alergitest som inte visat några avvikelse. Har haft bekög mage länge. Jag kan inte äta tomat, paprika, gurka, kryddig mat mm för då får jag ont samt en massa halsbränna...Min mage går på högvarv hela tiden å ibland blir det som att jag svalt en ballong...är vissa dagar lös i magen för att snabbt gå över till att inte kunna göra nr 2 på flera dagar...jag får ofta kramp i magen å väldigt ont, ryser då i hela kroppen när smärtan kommer...

• mammatillvictor
    Leaaa skrev 2006-11-20 13:28:45 följande:
    Vacker Silvana, jag ska dit som sagt imorgon å jag har aldrig gjort detta innan. Dom misstänker magsår på mig för jag har ont i magen lite för ofta. Har gjort alergitest som inte visat några avvikelse. Har haft bekög mage länge. Jag kan inte äta tomat, paprika, gurka, kryddig mat mm för då får jag ont samt en massa halsbränna...Min mage går på högvarv hela tiden å ibland blir det som att jag svalt en ballong...är vissa dagar lös i magen för att snabbt gå över till att inte kunna göra nr 2 på flera dagar...jag får ofta kramp i magen å väldigt ont, ryser då i hela kroppen när smärtan kommer...
    Jag har samma! De tror också att jag har magsår Som tur är så är ju det ingen svår åkomma, vi håller på att adoptera just nu och väntar barnbesked och därför får man ju inte vara sjuk men nu vet dom ju att det inte handlar om något annat utan de tror att jag har magsår och behandling för detta är ju penicillin och Locec. Lycka till!!!!

kram
  • Leaaa

Vacker Silvana, tack å lycka till själv med adoption å allt! jag tror också att det inte e mer än magsår men jag kan inte sluta vara orlolig...håll tummisarna... *kram-kram*

• Leaaa

Hej på er!
    Jag kan säga så mycket som att det hela gick åt skogen. Jag svimmade en kort stund samt kräktes floder. Hon såg inte ordentligt för i ren panik hoppade jag bara upp från sängen. Det hon kunde se var att magmunnen inte går igen ordentligt samt att det var inflamerat runt där...har fått medicin som jag ska ta i 2 veckor, blir det inte bättre gör dom om allt.

Det konstigaste var att jag ringt dan innan å pratat med en sköterska som skulle ordna så jag fick ordentligt med lugnande. När jag kom dit försökte dom övertala mig om att inte ta nått för det blir bara jobbigare sa dom. Till slut lyckades jag tjata till mig sprey. JAg kräktes floder som jag sa å var flera gånger påväg å sluta andas...hon tryckte bara i mig slangen så till slut orkade jag inte mer...JAg gör aldrig om detta om jag så ska dö utan att dom söver ner mig. Detta var nog de värsta jag gjort i mitt liv. Förlåt alla ni som ska göra gastro men jag skriver så som jag upplevde detta. Nu har det gått 7 timmar sen jag gjorde undersökningar å fortfarande har jag lätt för att kräkas samt en känsla av att slangen e kvar i halsen på mig. JAg darrade som ett löv å redan innan jag klev in på rummet sprutade tårarna Hoppas ingen behöver göra denna vidriga undersökning! Tack i alla fall för ert stöd!

• Mjao

jag tyckte inte att det var så obehagligt att göra en gastroskopi, fick lite bedövningsspray i svalget men det var allt. efteråt var man lite öm i svalget men inget farligt alls.

• Leaaa

mjao, tänk om jag kunde säga så!

Svar på tråden Gastroskopi imorgon