• nyponsoppa

konstiga frågor....

Så här på kvällskvisten så brukar det dyka upp mängder av mystiska frågor i mitt huvud...
    Några är
    Finns tiden egentligen, vad var klockan när klockan uppfanns??? Förmodligen 00.00 men vem bestämde det????
    Varför är det alltid reklam samtidigt på alla kanaler??
    Vad har jag drömt om när jag inte kommer ihåg drömmen??
    Vem kom på ordet tårta, o varför just tårta????

Har ni några funderingar så här på kvällskvisten?

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • Svar på tråden konstiga frågor....
  • jendan

hej
    va kul med en som kommer på lika konstiga frågor som mig
    jag har också funderat över det där med tiden vad var klockan då den uppfanns ?
    glad om någon har svar

att alla kanaler har reklam samtidigt tror jag beror på att man inte ska få intresse av något annat program på en annan kanal

• Annika hjärtar Kim

haha vet precis vad du menar.......

brukar tänka på varför månen lyser jag vet ju att det är solen men hallå känns ändå skitmysko att den ska lysa så skarpt ändå....

och hur lång är rymden egentligen den kan ju inte vara för evigt den måste ju ta slut nångång???

Och varför i h*lvete käkar vissa spindelhonor upp sin partner efter sex...det är ju riktigt räligt...

så visst du är inte ensam...antingen är alla lika knäppa eller så är det bara du och jag ;)

• nyponsoppa

Det där med rymden vet jag!!!!
    När jag var sisådär 7-8 så såg jag ett avsnitt av "dundermusen", tror det gick i programmet "bullen", där åkte självaste dundermusen ut i rymden för att undersöka just detta, o vet nu, där rymden tog slut fanns det.....VANILJSÅS!!! Kommer fortfarande ihåg det

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • Annika hjärtar Kim

Hehe...va bra slipper jag grubbla på den mer...

• marina81

ja, rymden är ett riktigt huvudbry..för den expanderar ju så något måste finnas utanför så det finns utrymme för den att expandera..

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • JeckaH

En annan sak med rymden och vår existens som förbryllar.

Hur stor procent av rymden är jorden om rymden är oändlig? Rent matematiskt borde vi ju inte existera i såna fall, hmm.

*förbryllad*

• marina81

nåt annat jag tänker på är vad atomerna som jag är gjord av tidigare har varit för något..

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • sussu56

Varför är det alltid reklam samtidigt på alla kanaler?? Nån som vet??? Irriterande =)

• FruSöderström

Det här med klockan. Är det inte så, rätta mig gärna om jag har fel, att man i början hade solur? Och att det är utifrån den man har skapat våran tids klockor? Men sedan att man har kommit på att klockan ska vara 12.00 en viss tid är ju en annan femma...

• lieh

Jag funderar på om jesus gick omkring och sa idag år 0 så ska jag.....

När började man säga vilket årtal det var alltså?

Svar på tråden konstiga frågor....