• Trinity78

Vad är ett "datarum"?

Jag hör ofta ordet "datarum" men jag vet inte vad folk menar med detta.

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår...
  • Svar på tråden Vad är ett "datarum"?
  • Emmixen

Jag tror jag svarade fel, jag svarade ett rum med en eller flera datorer. Jag tänkte att det var DATORRUM.

• Trinity78
    Kagura skrev 2006-11-29 18:22:38 följande:
    TrinityDet kom de ju också fram till i ett avsnitt, att han inte är en ägodel.
    Japp. Picard rockar.
    Och mitt indiehjärta slår och slår och slår...
  • Blå Flygare
    Röstade på ett rum med en eller flera datorer, eftersom det är det som avses när någon säger det. Tycker annas att ett rum med diagram o tabeller passar bra in på termen.
  • Danbala

Jag skulle vilja ha ett rum med Data i. Han är kul.

[...fnord...]
  • Danbala

(Eller kanske hellre Bishop. Han är cool.)

[...fnord...]
  • LeWi

Datarum måste ju vara ett rum för Data... och Spot då! Inte att förglömma...

Vi har ett datorrum hemma - med datorer, pärmar, papper och diverse annan data

• LeWi

Danbala - borde ju vara enklare att få Bishop att flytta in... Han är ju serietillverkad!

• Danbala
    LeWi skrev 2006-11-30 08:28:51 följande:
    Danbala - borde ju vara enklare att få Bishop att flytta in... Han är ju serietillverkad!
    Prexis! (Och så skulle han kunna få ha ett elektriskt får också!) *blandar friskt*
    [...fnord...]
  • A S K

Vårt "datarum" är igentligen ett gästrum och i det rummet står ett skrivbord med en dator på.

När vi pratar om detta rum så säger vi antingen "datarummet" eller gästrummet..... det blir lite olika.

Svar på tråden Vad är ett "datarum"?