• scrapparlotta

gott potatismos??

Hur gör man gott potatismos?? Det borde ju vara superenkelt att göra potatismos, men jag lyckas aldrig riktigt bra. Mitt blir torrt och smaklöst. Så ge mig tips på hur jag får gott mos!!

• Svar på tråden gott potatismos??
  • mamma legolina

Jag gjorde potatismos med Blå Kongo en gång för jag trodde barnen skulle tycka det var kul med blå potatismos - dom vägrade att äta - smaken var jättegod men det var mysko att äta blå potatismos

Saker och ting kan bara bli värre - Ior
  • WeBelongTogether

Jag har ett litet tips som får moset att bli sååååå gott......
    Klipp i lite gräslök i det, sen oxå lite peppar o salt.
    O mjölk såklart!!!

Lycka till !!!!

• Emmajohanna
    mamma legolina skrev 2006-12-05 16:27:59 följande:
    Jag gjorde potatismos med Blå Kongo en gång för jag trodde barnen skulle tycka det var kul med blå potatismos - dom vägrade att äta - smaken var jättegod men det var mysko att äta blå potatismos Saker och ting kan bara bli värre - Ior
    Vad kul. Ska testa det nångång.
    *** med bebis i magen, v 19***
  • TerrorMorsan

värm mjölken innan du häller i,,,

cogito ergo sum
  • isisisis

Jag har också provat! Det känns helt fel.
    Det känns inte gott! Man "äter " med ögonen också,detta blir väldigt tydligt i detta exempel.

• Psychomantia

Ett till tips är att värma mjölken innan du blandar i den.

Mosa potatisen med salt, peppar och smör, häll på varm mjölk tills konsistensen är som du vill ha den!

• melindasmamma

Jag brukar koka potatisarna i småbitar och sen har jag även i 1-2 vitlöksklyftor. Det blir jätte gott. Sedan gör jag väl dom andra svarat. Mjölk, salt och smör.

• sandy78

Jag blandar i spenat i moset .... ´mina barn tycker det blir jättegott och så lurade jag i dem lite järn på samma gång .

• scrapparlotta

melindasmamma:

Vitlök i potatismoset låter mums.....ska prova det imorgon, även att värma mjölken. Tack!!

• ModerBlå

åååå vad jag blir sugen på potatismos

**ja ser det snöar**
Svar på tråden gott potatismos??