• snartfaster

Pepparkakor= negerkakor?

Eftersom att det verkar som att varje medlem här på Familjeliv någon gång under sitt medlemsakp (helst samtidigt som alla andra) måste starta en negerboll vs. chokladbolls stråd, så ska väl inte jag vara sämre. eftersom det redan har börjat klagas på dessa trådar, så känner jag att jag måste skynda mig innan den här omgången är slut och pojkar-i-klänning-trådarna tar över igen.

såååå....

jag har en fundering, alla ni som säger negerboll, tycker ni att det låter helt okej om jag börjar säga negerkakor om pepparkakorna nu till julen? och varför inte gulingbröd om lussekatterna? och om Tomten alltid hade kallats för Hitler, hade ni fortsatt med det då? jag menar Hitler är ju bara ett vanligt efternamn, så det kan väl inte ha någon negativ klang?

som ni kanske förstår såtycker jag att chokladboll ska kallas för chokladboll!!!!

• Svar på tråden Pepparkakor= negerkakor?
  • Alvi

Absolut! Tycker att sånt där med saffran absolut kan kallas kines-bullar!!

Själv älskar jag kines-bullar med varm neger!

• Fru Gustavsson

Jag har hört att det finns recept på vita pepparkakor. Undrar om det är ett påfund för att göra det hela mer jämställt?
    Älsklingen föddes 061122. Välkommen älskade son!♥
  • Tjej 83

i min receptbok står det:
    -negerbollar
    -pepparkakor
    -lussekatter
    ja kan ju inte ändra i min bok eller?
    ska jag trycka om den?
    och Tomten heter Tomten, går ju inte att ända namn på honom!
    (om han hade hetat Klas (som i usa nästan) så hade jag kallat han Klas och inte TOmten, för då hade inte ordet TOmten funnits!

du får säga precis vad du vill om de. men de kommer låta löjligt om du gåt till affären och säga: vart finns negerkakorna o gulingbrödet!
    ja hade ju skrattat...

• Fru Gustavsson

Tomten=Claus, Claus=tyskt namn Tyskland.....hmmm... börjar se ett dolt budskap i hela Tomten-grejen

Älsklingen föddes 061122. Välkommen älskade son!♥
  • Alvi

Tjej 83:
    Du kan väl visst ändra!? Bara ta Tippex och stryka det härligt gemytliga ordet "Neger" och skriva choklad istället.

• Tjej 83

skit samma haha ok tyskland då.
    men då heter han ju Klas på svenska.
    så varför Tomten?

• Tinuskan

Hmm i min står det chokladboll i min mors som har en äldre negerboll,samma förlag men min e nyare tryck 1998...
    Fast jag har negerkyssar, mintkyssar enl de flesta.

• Tjej 83

alla ska göra så stor "affär" av allt sånt.
    har alltid hetat negerbollar. o nu ändrar de till chokladbollar.
    ska de inte ändra Mörkchoklad o Vitchoklad?

som tex glassarna, världens ståhej med 88an? nogger kunde bli nigger haha hur? hallo... haha
    ja de va löjligt. tur de la ner det...

• Alvi

Tjej 83: På vilket sätt anser du att "mörk choklad" och "vit choklad" är kränkande för en människa!? Tänk lite innan du skriver!

Svar på tråden Pepparkakor= negerkakor?