• Japonica

Hur ofta duschar era stora barn?

Min 10åriga dotter har såånt motstånd till att duscha! Vi har ändå badkar och, ja, varmvatten och så.. men det är såå besvärligt!
    Hon har gympa i skolan 2 ggr i veckan, och då duschar hon, men tvättar inte håret. Annars, förutom dessa duschningar, blir det oftast bara ytterligare en, möjligen två, duschningar med hårtvätt per vecka.

Hur ofta duchar/badar era barn i ungefär samma ålder?

• Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?
  • Snowgirl

Min dotter, som bli 9 i mars, har gympa i skolan en dag i veckan + att hon spelar badminton 2 ggr i veckan + att hon har gympa en kväll i veckan, efter varje aktivitet så duschar hon + någon gång på helgen. Alltså, 5 ggr i veckan, men hon tvättar inte håret varje gång. Just nu hör inte duschning till hennes favorit sysselsättning precis, hon ifrågasätter det nästan varje gång.

• tornedarling

ojdå
    nu har jag väll inga större ungar men i alla fall är dom 8 och 7 år gammla
    och duschar varje deg i och med att vi tillbringa en heldel tid i stallet.
    och sedan har dom ju bad och idrott i skolan då duschar dom där oxå
    visst är det en del tandagnissel på 8 åringen men går in efter diverse hot :=(

• Karli

Varannan dag hemma med hårtvätt också.
    Utöver det har båda barnen gympa 2 dagar/vecka i skolan men då har dom varken tväl eller schampo med sej och handduken är knappt blöt.
    Den äldsta (9 år) har även fotboll 1 gång/vecka och då duschar hon hemma.
    Inga protester alls ....eller inte än iallafall

• Oona

Kille på 10 år och tjej på 11 år - dom duschar varannan dag!

• tjej mamman

mina tjejer har alla gått igenom en period i 10-12års åldern då vi fått tvinga in dom i duschen.varannan dag tycker jag är lagom,håret blir ju dessutom väldigt fett i den åldern.En tröst är ju att när dom blir äldre får man vara glad om inte duschen är upptagen förjämnan

• godisälskaren

Sonen som är 11 år duschar:
    Mån: 2ggr (skolan + efter träning)
    On: efter träning
    To: skolan
    Fe: träning
    Lö+sö: beror på om det är tävling
    Tvättar håret ca varannan gång hemma (2ggr/vecka)

• Eimma

Min 10-åriga dotter vill helst aldrig duscha.. jättejobbigt. Man får tvinga henne. Hon behöver tvätta håret varannan dag för det blir jättefort fett och smutsigt numera, (puberteten) och det är h-e varje gång. Hon har själv sagt att när hon blir 18 och flyttar hemifrån skall hon aldrig duscha... hehe.

• Avelyn

Mina killar på 7 och 9 år duschar var tredje dag oftast. Det är inte populärt alls. Alltid tjat innan de gör det.

• Jenny70

Dottern på 12 duschar & tvättar håret ca 2 gånger/vecka. Förutom det duschar hon ju efter gympan & fotbollsträning - dock utan att tvätta håret, för det får dom inte i skolan.
    Sonen på 10½...jo, det ser nog likadant ut för honom.

Dom gör det oftast själva, utan att jag behöver säga/tjata att det är dax....

• anne h

minst varannan dag, ofta 2 ggr/dag.. (efter idrott i skolan samt efter att ha varit i stallet)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?