• Japonica

Hur ofta duschar era stora barn?

Min 10åriga dotter har såånt motstånd till att duscha! Vi har ändå badkar och, ja, varmvatten och så.. men det är såå besvärligt!
    Hon har gympa i skolan 2 ggr i veckan, och då duschar hon, men tvättar inte håret. Annars, förutom dessa duschningar, blir det oftast bara ytterligare en, möjligen två, duschningar med hårtvätt per vecka.

Hur ofta duchar/badar era barn i ungefär samma ålder?

• Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?
  • Hannamia

Min dotter på 8 duschar bara 2 ggr i veckan + efter gympan i skolan...

• Git

Skönt att höra att det inte bara är jag som får hota med kallvatten och högtryckstvätt! Mina barn, 5 och 8, ska absolut inte duscha!!! De förstår inte varför!
    Det har varit lite si och så med hygienen tidigare när de varit hos sin pappa, men när det blev bättre har det också blivit lättare att få in dem i duschen när de är hemma.
    Jag får fortfarande tjata, men jag behöver inte längre söva dem och släpa in dem i duschen...  
    Vi har sagt att de ska duscha varannan dag, även om de haft jympa i skolan (håret tvättas inte i skolan).

• Mamsis

Har också problem med att få mina barn (8 & 11) att duscha, men varannan dag måste den äldsta nu då ho har fått fett hår och svettas ganska mycket.

• marina81

Min sjuåring duschar varje dag och det är aldrig några protester från hans sida.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Samba 123

Mina barn 4,9,11 år duschar varje dag.Utan problem

• millaimo

min dotter har gympa engång i veckan och simmskola efter det duchar hon å tvättar håret sen duchar hemma engång i veckan!!!

• shantii

Mina barn som är 10 och 9 år duschar varannan dag.

• kiwi78

Har barn som är 6, 12 och 14, de duschar i princip varje kväll, beror på om de ska till skolan dagen efter eller om det är helg.

• ÄLSKAR MINA ÄNGLAR

Jag har en dotter på 9 år han badar eller duschar varannan dag plus efter gympan i skolan mvh MIMMI

• född med tur

Snowgirl; min 10-åring duschar 2 gånger i skolan utan hårtvätt, och en-två gånger i veckan hemma med hårtvätt. Men det krävs mycket tjat! Fast jag tycker att det räcker, jag tror inte huden mår så bra av att duscha varje dag som jag själv gör. Och om några år får vi väl be dem sluta duscha....

Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?