• Japonica

Hur ofta duschar era stora barn?

Min 10åriga dotter har såånt motstånd till att duscha! Vi har ändå badkar och, ja, varmvatten och så.. men det är såå besvärligt!
    Hon har gympa i skolan 2 ggr i veckan, och då duschar hon, men tvättar inte håret. Annars, förutom dessa duschningar, blir det oftast bara ytterligare en, möjligen två, duschningar med hårtvätt per vecka.

Hur ofta duchar/badar era barn i ungefär samma ålder?

• Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?
  • josmoel

Våra döttrar duschar i genomsnitt fyra gånger per vecka.
    Hårtvätt två av dessa gånger.

De har problem med torr hud/ eksem så de får ej duscha/bada varje dag.

~*~I love my family~*~
  • bella1975

Min 11-åriga tjej duschar varje dag. Hon hade en period när hon var 10 som hon tyckte att det var jobbigt att duscha. Men nu går det bra.

• murcia

...samma här. Med elvaårig tjej. Två duschar i skolan och en eller två längre badningar hemma. Hormonerna börjar dock påkalla behov av att tvätta håret lite oftare än en gång i veckan.

• Godisbåten

Har en 10-årig tjej som duschar& tvättar håret varannan dag. Hon är dock motvillig till detta, men man måste vara ren

• Juno

Varannan eller var tredje dag

7 åringen protesterar och gör dt absolut inte självmant. Det brukar gå bra om vi redan vid kvällsmaten talar om att hon ska duscha idag. Protester ignoreras. Det ska göras efter maten, innan TV. För det mesta får vi gå med henne och se till att hon kommer in, sen sköter hon sig själv.

• Tessa606

Dusch med hårtvätt varannan dag, sen duschar de ju av sig efter gympan men det är nog lite si och så med tvättningen då

• getingmidja

2 gånger i skolan (efter gympa) samt 1 gång hemma.

• plutto

Våra barn duschar 2-3 ggr vecka. Hårtvätt 2 ggr/vecka. Jag tycker inte att varken barn eller vuxna ska duscha/bada för ofta, man torkar ju ut huden. Självklart ska man hålla sig ren men det går ju att tvätta sig utan att duscha.

• lill skruttan

Minst 3 gånger i veckan.

• Molle72

Mina barn duschar eller badar varje dag. Har gjort det sen de föddes.

Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?