Inlägg från: Vanilj |Visa alla inlägg
  • Vanilj

Avskaffa systembolaget!!

Varför ska vi ha systembolag och varför kan inte panodil få säljas på tex maxi!! Vad spelar det för roll! Allt handlar om pengar, inte att dem bryr sig om våran hälsa, jag tycker man ska kunna sälja spirt,öl och vin i affärer och även ha receptfria medeciner det funkar ju i det flesta länder så varför inte här. Dem vill bestämma för mycket om hur man ska leva!! Dem vill bara ha alla pengarna!!

Retligt, jag vill bestämma själv var jag ska köpa mina bira,panodil eller Martini Asti!!

• Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!
  • Vanilj

Millus: Ja och alla småbarn har ju även så lätt att köpa cigg och mellan öl.. *ironi*

• Vanilj

iseika_ exakt!! Det gäller att alltid ha värktabbletter i lager

• Vanilj

millus- Om dem vill ha alkohol så får dem det ändå, det finns så många som säljer svart, jag visste när jag var ynngre var jag kunde handla alkohol och vet än idag folk som säljer. Eller bor man som mig i helsingborg var det bara till att åka till Danmark.

• Vanilj

Jag hade lättare att handla öl en ciggaretter om jag ska vara ärlig
    när jag var minder årig

• Vanilj

Mjuckisvicki- varför ska jag behöva anpassa mig?? Nej dem ska inte bestämma allt det ända dem vill åt är pengarna. Snart kommer dem väll tala om när man ska gå och lägga sig och sova också!

• Vanilj

Jag tror ändå att systembolaget åker snart! vi är ju med i Eu. sen kommer det nog oxå snart säljas receptfria läkemedel i affärena.. Längtar! Den dagen kommer att komma. Släpp mig lös! Vill inte leva i fängelse längre.

• Vanilj

mjuckisvickis- det handlar inte hur ofta man dricker. jag ska säga dig att jag dricker heller inte alls mycket och inget nu eftersom jag ammar. Men jag tycker att det är fel! och folk har rätt att välja själv.

• Vanilj

Mjuckisvicki- Vakna! Dem har fått med dig! det är för att du är uppsväxt med det och så van vid det så du ser inte ens felet längre..

• Vanilj

Jag fattar det inte så ni tror för att vi har öl,vin och sprit i affärena så kommer alla bli alkolister och supa sig fulla varje dag. Ta en titt på Danmark dem verkar ju inte ha några större problem, eller??
    Dem röda har kört ner sverige i diket!!

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!