Inlägg från: Vanilj |Visa alla inlägg
  • Vanilj

Avskaffa systembolaget!!

Merle- Ja och hellre lägger jag det på en företagare!! Var tar alla skattepengar vägen då?

• Vanilj

merle- Jag handlar inte på systemet så ofta, tror jag har varit där max fem gånger i mitt liv om inte mindre. Så det är inte det att jag tycker det är jobbigt att gå ditt, har alltid handlat på färja eller danmark eller något annat land.

• Vanilj

mjuckis-vet du hur mycket skatt man betalar?? Du betalar egentligen 76% skatt av din lön du ser att du betalar 30½ sen betalar din chef 46½, så du får 24% av din lön. Nej jag ser inte det. Jag tycker vården bara blir sämre och sämre och jag tycker att skolan också har blivit sämre än vad den var förut dem bara drar ner på allt och inte tala om vårdboendet!

• Vanilj

Alderia: Ja det kanske blir synd om dem som inte vet hur dem ska ta hand om sig själva. Vi måste ha nån som kan bestämma när vi kan köpa sprit annars super vi ihjäl oss

• Vanilj

mjuckis- Ja varför inte på maxi?? så kan dem känna sig några slantar.

• Vanilj

alderia- Statoil men det är inte bara det det handlar om. Jag tycker bara inte heller att staten ska ha monopol på det

• Vanilj

mjukis- det är dem säkert men det finns säkert andra som vill tjäna pengar på det!

• Vanilj

Alderia_ Det är ju inte det staten tänker på när dem kom på att vi skulle ha systembolaget.. Det handlar om att dem tjänar en himmla massa pengar! det är det dem tänker Lyssna inte på vad politikerna säger. $$$$$$$$$$$

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!