Avskaffa systembolaget!!
mjukis- JA eller leva lyxliv och supa eller skicka ut alla pengar från sverige.
mjukis- JA eller leva lyxliv och supa eller skicka ut alla pengar från sverige.
Alderia : Nähe..? säger du det.
Mjukis_Nej jag har inte lagt ner nån energi att ta reda på det eftersom jag inte ens vill ha systembolaget.
Alderia- men varför är dem alkholister idag då om vi har systembolag???? SE det hjälper ju inte ett dugg!
alderia_vad ska jag svara på?
Vi kan inte handla sprit själva! Varför inte förbjuda det helt?? *ironi* Vad spelar det för roll om ica säljer det?? En alkholist får sprit ändån idag, för vi har många av dem i vårt land nu och vi har även ett systembolag. Öpnna ögonen och tänk efter!Vi har även flera hemlösa idag än vad vi har haft innan *undrar varför?*
Cid- Vad är det för fel på Danmark? Ser inte så mycket skillnad är där rätt ofta eftersom jag bor 20min ifrån danmark. Jag tycker det är ens eget ansvar hur mycket man kan dricka och dessutom så tror jag inte man blir mer ansvarslös bara för man inte har ett systembolag!
mjukis- det finns inte så mycket jobb här för att hela sveriges system är helt sjukt det är för dyrt att anställa folk, det är för dyrt att starta eget. och en himmla massa regler man måste följa! Dem röda ville nog dra sig ur för dem visste hur mycket skit dem satt sverige i!!
mjukis_ du missa kanske att jag nämde att det är för dyrt att anstäla folk det leder till att folk anställer mindre folk eller svart. VIlken egen företagare tar inte pengar svart idag? så blir det.
Mjukis- men sök jobb i Danmark där finns jobb!!! Undrar varför?? Kanske för det går så dåligt sär.