mjukisvicki skrev 2006-12-11 01:10:39 följande:
nej det spelar ingen roll.jag kan inte ändra på era åsikter. så jag sitter bara här och bli arg för ingenting. ni kommer aldrig fatta hur det är att vara i mina skor. eller jag har inte ens nå hela skor. det är bara så.
Var det du som berättade om din sjukpensionerade mamma? Jaha, jag är långtidssjukskriven, men jag ser fler fördelar än nackdelar. Bland annat bättre sjukvård, även om psykiatrin då de ska få mycket mer pengar från budgeten. Fler arbeten skulle även ge mig och andra sjukskrivna eller arbetslösa möjligheten att byta eller få ett nytt arbete lättare.
Alderia skrev 2006-12-11 01:11:01 följande:
ming: Ja, jag anser faktiskt (lustigt nog) att det är värre när en tjej blir misshandlad och våldtagen, eller när barn blir slagna, eller när föräldrar blir ihjälkörda av rattfyllerister än när människor äter till sig sjukdomar. Det handlar om att ha ett val, och ett ansvar.
Jag tycker då att det är lika illa hur skadorna än uppkommer.
Du säger även att det handlar om att ha ett val, ett ansvar. Menar du att man själv har ansvar, eller menar du att staten har ansvar? Jag tycker personligen att man själv har ansvar över skadorna man orsakar sig själv eller någon annan, inte ska storebror staten komma och säga att man
kan kanske råka skada någon eller något och därför begränsar vi tillgången i förebyggande syfte. Inte när det gäller socker, och då inte heller när det gäller alkohol.