• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Självklart hänger jag på i nya tråden!

Välkommen ni två nya.

Jag har gått upp jättemycket vet inte hur mycket men ska till bm imorgon och då får jag väl min dom. Är i v.27 och har i veckan upptäckt att jag fått en dubbelhaka inte så vackert...

Har även blivit sjukskriven 50% pga foglossningsbesvär och ont i foten. Det är så himla frustrerande att inte kunna röra sig ordentligt. Ont, det gör ont...

Swenglish hoppas att du får en trevlig resa, god jul och gott nytt år!

• J79

Hej!
    Roligt att ni alla trots lite krämpor mår bra och att era bebisar verkar må bra. Alla graviditetsbesvär varar inte för evigt som tur är och det viktiga är att vi alla får fina friska barn! Tänk så stolta vi kommer att vara när vi kör runt våra små i våra fina vagnar...

I morgon bär det av upp till norrland för att hälsa på familjen. Jag önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Fika i januari blir trevligt jag hänger gärna med.

• J79

God fortsättning alla blivande mammor!
    Nu är vagnen beställd det blev en röd Bugaboo och den ska vi hämta 1mars. Det var faktiskt första inköpet till bebisen. Vi kommer att ha en babykorg i början som nästan alla i min sambos släkt legat i när de var bebisar. Min svärmor har sytt jättefina täcken, kuddar och filtar till babyn, jag blev så rörd att jag började gråta. Jag är väldigt känslig nu för tiden och gråter i tid och otid. Var på barndop under julen och jag satt och grät nästan hela tiden för jag var så rörd, lite pinsamt blev det.
    Vi fick även ett skötbord i julklapp, ett som man har på badkaret. Skönt att läsa att ni alla verkar må bra. Bianca vad bra att din pappa mår bättre hoppas att han får fortsätta och må bra.

• J79

Lägger till mig på fikatiderna
    Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst
    Sole, kan ej 9,11 och 12e
    J79, kan nog nästan alla veckodagar på em.

• J79

Fika/middag i januari: 16e eller 23e
    Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e
    J79: 23:e

• J79

Hjälp vad spännande tänk att SanniXx kanske har sin lilla tjej hos sig nu! Hoppas att allt går bara bra.
    Jag kommer att ha en liten kudde till babyn, har hört att man ska ha det så att den inte blir så platt bak i huvudet eftersom den alltid sover på rygg. Tror nog inte att det är så farligt med ett tunnare täcke heller. Det är nog farligare att ha babyn sovandes i samma säng som föräldrarna, vilket många har.
    Vid blöjbyte tänker jag använda tvättlappar i skumplast (som man köper i storpack), vatten och laktacyd eller någon liknande tvål om det behövs. I skötväskan tänker jag ha tvättservetter.
    Jag var förra veckan på föräldrautbildning på Barnmorskorna gamla stan. Det var del ett av tre. Första delen handlade nästan bara om amning, nästa gång ska vi prata om förlossning och sista gången handlar det om smärtlindring.

• J79

Tänk att SanniXx blev först undra vem som näst står på tur...
    Vad nyfiken jag är vill veta allt tex längd, vikt hur hon ser ut och hur SanniXx mår osv. Åhh vad jag längtar till det är min tur även om jag tycker att min gärna får stanna inne i magen några veckor till!

• J79

Jippi jag har beviljats havandeskapspenning från 29/1! Fick först avslag med motiveringen att havandeskapet inte bedöms ha satt ned min arbetsförmåga att utföra uppgifterna i mitt förvärvsarbete med minst en fjärdedel. Jag begärde omprövning och nu är motiveringen att försäkringskassan bedömmer att min arbetsförmåga är helt nedsatt pga havandeskap, och därför beviljas hel havandeskapspenning. Förstår mig inte på försäkringskassan, men det ordnade sig till slut. Det ska bli så skönt att bara vara hemma och pyssla.
    Vilka roliga drömmar ni har, själv har jag aldrig drömt om bebisen.

• J79

SanniXx, grattis till lilla ljuvliga Ida!
    Tänk att nu är du mamma.Fantastiskt fina bilder. Hur länge måste hon vara kvar på neo?

Jag har så svårt att förstå att jag också har en sån där färdig och riktig bebis i min mage. Men tanken på det gör mig varm och lycklig.

• J79

Middag Indira 23/1 18.00

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3