• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej och tack för igår!
    God mat och trevligt sällskap.
    Jag tror att Swenglish blir mamma först, då jag tror att hon kommer att föda före 27e.

Kram Johanna

• J79

Hej igen! Har inte skrivit här på ett tag har haft fullt upp med att vara ledig! Vet inte var all tid tar vägen men jag har då inte långtråkigt. Sover halva dan, eftersom jag sover så dåligt på natten med alla kisspauser och en massa sammandragningar. Pysslar på hemma, strosar eller vaggar mig fram i affärer, fikar/äter lunch med vänner och tar det för det mesta bara lugnt hemma. Såg att jag missade köttmiddan, tråkigt men hoppas att ni hade trevligt. Följer gärna med nästa gång och äter italienskt, mums! Tänk att snart har några av er en liten bebis hos er. För mig känns det som en evighet till det är min tur. Enligt barnmorskan på föräldrautbildningen är det normalt för förstföderskor att gå över ca 10 dagar, så det betyder att det blir nog ingen bebis förrän i april för mig (bf 26e).
    SanniXx jag hoppas att Ida snart får komma hem till dig, det måste vara jättejobbigt att lämna henne varje dag och inte veta när hon ska få följa med hem.
    Swenglish jag har lust att frukostbada! Kan tis, ons och fredag.

• J79

Jag känner mig riktigt huslig i dag hade en vännina på lunch och bjöd på soppa, nybakat bröd och hade så klart även bakat en kaka. Hemmet var fint och städat. Jag måste vara drabbad av höga halter av boahormonet.
    Frill varför ska man inte simma när man har foglossning? Min sjukgymnast har sagt till mig att jag gärna ska simma (jag har foglossning) och ska även börja på vattengympa hos sjukgymnasten. Så vad jag fått höra är det bra att simma eftersom man blir nästan viktlös och därför belastas inte höfterna så hårt som vid annan träning. Kl.9 på tisdag passar för mig!
    Medusa jag har läckt sen v24-25 och gör det fortfarande har som Swenglish också förstört bhar, inte så trevligt.
    Frill och Lillenlillen härligt med extra klirr i kassan, kommer mycket lämpligt.
    Önskar er alla en skön helg!

• J79

FRUKOSTBADARE- ska vi ses i entren (där man betalar) klockan 9?

Lillenlillen
    Swenglish
    Bianca
    J79
    Björklöv?

• J79

Hej, hej tjejer! Tack för en mycket trevlig fm. Bianca vad imponerad jag är av att du orkar hålla dig vaken på jobbet, när jag kom hem la jag mig på sängen för att vila. Somnade och vaknade för ca en halvtimme sedan av en hård spark i revbenet. Hoppas att jag kan somna i kväll.

I morgon ska min älskling få en cd skiva och sen på kvällen ska vi gå ut och äta. Man måste passa på och göra sånt innan babyns ankomst. Man vet ju inte hur livet blir då men jag är förberedd på kaos.

Lunch nästa vecka låter trevligt jag hoppas att jag kan följa med tis, ons och fredag passar för mig.

• J79

Idag har jag bakat semlor och kanelbullar och de blev riktigt lyckade. Måste nog skaffa lås till frysen så att jag inte äter upp alla bullar själv...
    Hoppas att ni alla får en mysig alla hjärtans dag!

• J79

Lillenlillen du får ursäkta men jag tror inte att mina bullar är så mycket säkrare med dig som nyckelvaktare... Däremot var det en bra lista du hade. Sole din lista var också till stor hjälp. Jag har bara fixat vagn, babykorg som är bäddad, en hel del kläder, skötbord men måste köpa nästan allt som behövs till blöjbyte/omvårdnad och för matning.
    Var igår på föreläsning på Danderyd om förlossningen och eftervården, var bra info tycker jag. Hon som höll i eftervården info jobbade på amningsjouren hon sa att man inte ska köpa amningsbh innan utan vänta till man kommit hem. Hon ansåg att det är omöjligt att veta rätt storlek innan. Jag funderar på att se ut vilken typ av bh jag vill ha och var jag vill köpa den och sen vänta till efteråt. Gör nog som Swenglish och köper en sån där bh från apoteket att börja med.
    Hade gärna lunchat på måndag men har vattengympa då.

• J79

Hej, hej tjejer! Oj vad mycket ni skriver!!!

SanniXx vad skönt att äntligen få komma hem!

Bassekatt vad fruktansvärt att behöva genomgå det ni gjort och gör. Vilken tur att ni har fantastiska Emil som det går så bra med.

Ginger det är bra att du ska vara ledig nu, du får se till att vila mycket nu din stackare.

Känner igen mig i det mesta ni skriver om. Sover riktigt dåligt känns som att jag vaknar varje timme. Har jättemycket foglossning och är riktigt trött på det.

Lillenlillen vilken gullig bebis du kommer att få. Förstår att du blir arg klart att man vill ha "sin" bm och inte nya hela tiden.

Jag vill gärna äta lunch nästa vecka men snälla inte måndag eller torsdag, alla andra dagar passar!

• J79

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79

Grattis Cirpen!

• J79

Vad trevligt att det blir lunch på onsdag, jag kan ju följa med då! Friday´s har god mat.
    Lillie om du ska boka så boka den på Birger Jarlsgatan maten är faktiskt bättre där än på den i kungsträdgården.

Ska bli så kul att träffas och gravidsnacka!

Nu ska jag ta en liten promenad till Xoco och äta chokladsemla, mums!
    Hoppas att ni andra får en skön söndag.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3