Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vivs - Vi bor oxå "trångt" och har bestämt oss för ett uppfällbart skötbord som ställs ovanpå badkaret (använder ju badkaret när vi duschar...)

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan

• Björklöv

Hej och hallå alla

Har haft en jättebra dag idag!!! Allt har liksom bara fallit på plats känns det som, har äntligen tagit mig för att beställa vagn, en röd kronan som kommer hem i mitten av februari! Sedan åkte jag med svärmor till IKEA och shoppade lite bra att ha saker, så nu väntar jag på att sambon kommer hem och hjälper mig att montera byrån så jag får undan de kläder som ligger lite varstans i lägenheten

Men bäst var nog fyndet jag gjorde på blocket - ett skötbord till badkar för halva priset jmf med nypris!!! Som finns på gångavstånd hemifrån, så snart ska jag springa över och hämta det!

Så just nu känner jag mig sådär härligt harmoniskt gravid

Januari-fika!

Skriv om du kan den 16, 23, båda eller ingen.

Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda

• Björklöv

Nu är jag inte alls harmonisk längre... snarare arg, ledsen och mycket förvånad.... Skötbordet var sålt till nån annan!

• Björklöv

På tal om knasiga drömmar: Jag drömde att vattnet gick och det var fullt med äppelbitar i vattnet, men det tyckte jag var fullkomligt normalt. Strax därpå ploppade bebisen ut och jag brydde mig knappt...

• Björklöv

Hellur - Jag har varit på två av de tre kurstillfällena (sista är i morgonkväll) för BB Stockholm. Jag är jättenöjd hitills, även om jag kunde mycket av det som tagits upp redan innan men det är ju aldrig fel med repetition. Framför allt har det varit nyttigt för den blivande pappan!!!
    Har du garanterad plats på BB Stockholm?

• Björklöv

Oj, du var visst snabbare än mig Hellur

• Björklöv

Hellur - Tycker att du ska försöka få en bättre stol, men tillsvidare så skickar jag vidare tipset jag fick av en sjukgymnast igår... Sitt inte ned längre än 30 minuter åt gången! Ställ dig upp och gå runt i någon minut var 30:ende minut så kan det lindra lätta lite på det ryggonda.

Håller med många andra här på tråden att ibland spjärnar bebisen i magen så man tror att h*n är påväg ut genom magen Igår vid middagen fick jag inte alls sitta "normalt" utan var tvungen att sitta jätterak, nästan lite bakåtlutad för att överhuvudtaget få i mig maten

Nu bär det av till Umeå för en långhelg hemma hos mina föräldrar. Ska bli såååå skönt, även om jag inte riktigt ser framemot flygresan...

• Björklöv

Indira ligger på Bondegatan. Närmaste T-bana är Medborgarplatsen och så gårm man längs Götgatan tills man stöter på Bondegatan, så öigger den en liten bit upp på vänster sida. Beställ och betala direkt i baren när ni kommer in och kom ner i källaren! Ska bli kul!
    Middag Indira 23/1 18.00 (träff för dem som vill kl 17.45 T-bana Medborgarplatsen mittemot McDonalds)

Swenglish
    Sole
    Bianca2
    J79
    Pippil8
    Vivs
    Frill
    Majlinsa
    Lillie74
    Ginger
    Medusa
    Björklöv

Kanske i senaste laget att lägga till sig, men en mage till ska väl gå att klämma in Har inte haft möjlighet att läsa/skriva tidigare. Och nu ska jag på grav.Yoga!

Ses ikväll!!!

• Björklöv

Hej alla! Och tack för igår, det var jättetrevligt

Fick tidigare idag reda på att barnvagnen kommer om en vecka!!! Känns bra

Nu ska jag till bm, återkommer väl efteråt med "resultaten"

//Linda

• Björklöv

Hemma igen efter bm-besöket Allt var bra med oss båda. Fast jag har visst en lite svårmätt livmoder, men bm kom fram till att 32 cm är nog mitt sf-mått nu (31+6). Bebisen ligger med huvudet nedåt, och jag hoppas att h*n stannar kvar så

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3