• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Medusa - ang sovandet... jag sover på sidan med en kudde mellan benen, en under magen, en i ryggen och två under huvudet Vaknar och kissar 3-4ggr/natt! Riktigt störande..
    Råkade upptäcka att du föll bort ur listan så jag fyller i dig igen

Swenglish) - lunch/middag
    (Björklöv) - lunch/middag
    ALEXANDRA (Ginger) - lunch(i stan)/middag
    HELENA (Hellur) - lunch
    SOFIE(Sole) - lunch
    (Zul) - lunch
    LISA (LillenLillen) - lunch
    VIVI (vivs) - lunch
    Emma3 - lunch
    Sofffy - lunch
    Medusa - lunch/middag

• Vivs

Torris - jättetrist med jobbet! Kanske du ska följa med på lunchen ändå? För att bli lite gladare av mysigt grav-prat!

Swenglish - knipövningar måste jag också börja med! Min kille köpte en Elvis-bok till mig, låg i soffan och asgarvade igår, höll på att kissa på mig säkert fem gånger!!

Lillen - vi har nog också köpt ungefär samma grejer... men också en sovpåse, åkpåse, örontemp och sängmobil. Och så har vi köpt en tummytub, tycker bebisarna ser så söta ut i dem på bilderna! Och, just det, lite vagntillbehör(myggnät och hjulskydd).

Angående NIX-registret så har jag varit med där typ ett år och det har blivit betydligt färre samtal men en del lyckas alltid hitta på anledningar att ringa ändå! Iaf ingen från goboken el vi föräldrar eller så som ringt..

Örtagården blir säkert jättebra, jag har inte varit där men jag äter nästan allt så det blir nog gott

• Vivs

Cirpen - mina armar och ben domnar hela tiden! Vaknar också av det mitt i natten... vi får stå ut, bara några veckor kvar

Läste också på Bassekatts sida förut, hade också funderat på vart hon tagit vägen...verkligen hemskt att en bebis inte klarade sig! Men, som sagt, hon har ju en att glädja sig åt i alla fall..

• Vivs

Bassekatt - massa kramar från mig med! Skönt att Emil verkar ta sig ordentligt! Hoppas allt går jättebra för er och att ni får ordentligt med hjälp att bearbeta hela upplevelsen.. Ta hand om er!! Kram igen

• Vivs

Vad härligt att äntligen få åka hem, Sannixx!

Emma - jag tar T-banan, vi kan mötas vid uppgången mot östermalmstorg om du vill? Vid spärrarna..?

• Vivs

Sole, Emma och Zul: vi ses 11.50 i morgon då! Vid spärrarna på östermalmstorgs-sidan, alltså inte på stureplanssidan.. om man kommer med T-banan från centralen åker man upp rulltrappan längst fram, i tågets färdriktning!

• Vivs

Sannixx - vad härligt att du äntligen fått komma hem med lilltjejen! Kan tänka mig att det blir ett himla springande upp och ner de första nätterna

Swenglish - känner igen din hjälp-jag-är-inte-beredd-känsla! Jag har haft en himla mensvärk hela lördagen och söndagen, ibland har det gjort ordentligt ont och då blir man ju livrädd när man inser att man snart ska åka in till ett sjukhus och föda barn!! Men, som sagt, panikkänslan går över Idag har jag inte alls så ont och då blir jag i stället besviken och det känns som det är en evighet tills barnet ska komma ut!
    Ang pappadagarna så har jag förstått det som att han bara kan ta ut dem från att barnet är fött...jag har sån där e-leg där man ska anmäla dagarna och det går inte förrän barnet är fött..

Lillen och Frill - jag har i stället typ inte en enda kompis som har barn så det känns lite ensamt åt andra hållet Aldrig blir man nöjd

Vi ses på restaurangen om ett par timmar, ska försöka klämma på mig något hopplöst plagg...

• Vivs

Jag såg också programmet... verkar inget vidare alls... men, som du säger Swenglish, så kommer den alltid ut på ett eller annat sätt. Och kan andra stå ut med smärtan så kan nog vi!
    God natt och tack för trevliga lunchtimmar idag!

• Vivs

Vilka förvirrade inlägg det är här idag!

Ginger - vädret växlade rätt snabbt här, från strålande sol till snöstorm!! Jag ger mig inte ut..

Lillen - det är säkert ingen fara med bebis, alla kan väl inte ha en jämn kurva genom hela grav..lycka till i morgon iaf!

Idag har jag en grym mensvärk igen..hade den hela helgen och igår vart jag besviken när den var helt borta. Nu känns det bra att den är tillbaks, något som händer Kanske börjar bli dags att testa champagnen snart!

Hellur - skönt att bebis ligger rätt nu, hoppas den stannar så!

• Vivs

Cirpen - det lät inte som någon vidare dröm men jag tror inte det skulle hända på riktigt, man märker nog rätt fort att något saknas Det är nog bara normal oro som spökar! Har hört att den kommer sitta i några år framöver nu

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3