Å,vad spännande med Swenglish! Snart snart är bebisen ute och hennes hopplösa väntande dagar över!
Här ammas det mest hela tiden... är trött men ändå piggare än jag väntat mig!
Var på återbesök på KS idag och tog PKU-test och gjorde hörseltest och liten läkarbedömning. Allt var perfekt och Jennifer är nästan redan uppe i sin födselvikt! Märks att hon äter iaf!
Första natten hemma var rätt jobbig, hon började med sitt hjärtskärande skrik så fort jag tog bort henne från bröstet så jag var uppe hela natten. Sedan köpte vi en sån där Snuggle nest och de två nätterna efter det har hon sovit så snällt och sött mellan oss. Vaknar typ 2-3ggr och gnyr och vill äta men sover resten av tiden! Har även hunnit åka förbi och hälsa på hos lite vänner. Idag ska hon få en babybjörn att hänga i, har kommit på att det är jobbigt att bara ha en hand
Tips från mig till er som har förlossningen framför er: om ni har svårt att sitta efteråt så kan ni ta ett badlakan och rulla ihop som en ring och sitta på! Fick tipset av en andraföderska på BB, hon hade haft samma problem efter första förlossningen! Fast om ni har med amningskudde kan ni ju sitta på den.. eller en uppblåsbar nackkudde! Och bli inte rädda om bebisen kräks svart efter förlossningen, de sväljer rätt mycket blod... jag trodde lillan hade fått en inre blödning.. ha ha.. jag är lite arbetsskadad kanske!?!