• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

hej tjejer!

kikar in här och önskar en trevlig helg!

har precis kommit hem från en jättebra film , King of Scotland som handlar om forne diktatorn Amin i Uganda mkt sevärd!

jag har kommit in i en dålig sömnrytm så jag orkar knappt gå upp innan 10 så jag hoppar nog frukostbad även fast det låter urmysigt!!

• Sole

Frill

"som att sitta på en snöboll" kul förklaring!

Medusa
    jag läcker också till och från och kan inte låta bli att klämma ibland ha ha. Ibland är det genomskinligt och ibland är det mjölkliknande.

Ringe Barnens hus igår och frågade om vår barnvagn som ska vara där imorgon (tänkte om de hade fått in den innan helgen) och tjejen som svarade sa "nä den har inte kommit än, vi brukar få leverans på fredagar så kanske kommer den nästa vecka, det brukar vara förseningar, har ni kris?"

Nä det är inte kris, men blir irriterad på att om det brukar vara förseningar, ska inte affären beställa i tid då så kunden får vagnen när de önskar? det var ju faktiskt dom som frågade när vi ville ha vagnen.
    *suck*

• Sole

hej!

har smitit från matlagningen nu med förevändningen att "jag måste vila ryggen" , vi ska ha mina föräldrar + svärföräldrarna på middag.

uppe innan kl 8 imorse, jag vet alldeles för tidigt, sover ju urdåligt nu för tiden!! Slumrar senare på dagarna precis som murgrönan.

jag har också halsbränna till och från, hjälper med halsbrännetabletter, äter Novalucol som är rätt goda faktiskt.
    Nåt som gör halsbrännan värre är tyvärr kexchoklad, min nya passion för tillfället

Swenglish
    surt med barnvagnen, hade varit kul att ta hem den i helgen ´, men det är ju ingen panik, blir bara irriterad på deras brist på planering i affären, jag menar om det brukar bli förseningar ska väl de se till att beställa i tid så kunden får den i tid?

• Sole

godmorgon!

Vivs var lite snabbare med svaret om taxiresor in

vet ni, jag har hört en teori där det sägs vara genetiskt när man kommer föda (ca), dvs när ens egen mamma + killens mamma födde.
    Passade på att fråga igpr och min mamma fick 2 på dagen mer eller mindre, 1 kejsarsnitt(så det räknar jag inte) + brorsan 1 månad för sent.
    Svärmor fick alla tre sönerna 1 vecka innan ca, så om denna teori stämer borde jag ju inte gå över tiden!

Ska annars till BM idag och har inte gått upp något sedan vi var där för två veckor sedan, inget att oroa sig för kanske??
    Går ni upp varje gång?

• Sole

apropå resa till sjukhuset, vi har ca 500 meter till SÖS, känns fånigt att åka taxi men samtidigt lär jag väl inte vara i tillstånd för promenad

När vi ska hem sen kommer vi nog göra så att han promenerar hem och hämtar bilen

• Sole

apropå laga mat, min mamma och svärmor pratade om att det var en bra grej att det var vanligt i tex USA att när någon precis har fått bebis så turas folk om att komma över med mat till dem så slipper de laga och att detta inte innebar att de skulle stanna och umgås utan bara i princip lämna mat, tycker det låter strålande

• Sole

ha ha vilka konstiga drömmar

jag drömde häromnatten att vi var inlåsta i en PoP-affär och maken sa att jag fick köpa hur mkt kläder jag ville

igår fick vi en tredje baby björn, det är den vi kommer använda för den är nyast (ca ett halvår) + att vi fick en jättegullig liten slips

nu är det egentligen bara lite småsaker kvar, sen känns det som vi är förberedda på hans ankomst!!

• Sole

cirpen
    jättefina bilder!

ja vilken underabr dröm, för ett år sen (om inte mindre) hade drömmerna varit att vara inlåst i en klädesaffär med kläder för en själv

imorse hade jag inte gått upp nåt alls sen jag var hos BM för två veckor sen + att förrra gången planade min mag-kurva ut så jag hoppas den inte planar neråt idag eller nåt sånt...

• Sole

vivs

nä jag hoppas det, är ju enda gången man önskar att man går upp i vikt

hur mkt har ni alla gått upp förresten? inte för att det är VIKTigt (he he), jag är mest nyfiken!
    jag har gått upp 15 kg

• Sole

cirpen

... och när man vänder sig i soffan, i sängen, ska ta upp nåt från golvet, etc
    listan kan göras lång!

från inskrivningen har jag gått upp 11 kg men hade lagt på mig ca 4 kg under sommaren, bröllopsresan var ingen bantningsresa direkt...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3