Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Bassekatt: Jag tycker absolut Profylaxkursen var värd pengarna, mycket fokus på vad pappan kan göra och det är ju bra för båda ;) Min sambo har helt klart bättre koll nu på massagegrepp man kan ta till (som verkligen funkar) och så vet vi hur man andas i olika skeden av förlossningen. Men överlag är det mycket bara förberedande info, typ när åker man in, vad händer på BB, vad ska vi förvänta oss osv... Hoppas ni blir nöjda!

• Lillenlillen

Vi var förresten på första föräldrakursdagen idag och min mage var MINST fastän jag skulle föda betydligt långt före de flesta... Nästan så jag började undra, inte konstigt att bebben känns lite trängd därinne :) Vi var nästan två månader före vissa!

• Lillenlillen

Bianca: Mmm, fast det gör inte min, följer kurvan alltså. Den hade förut en perfekt kurva men hade inte växt något på två veckor senast och hjärtljuden hade gått ner med 30 slag. Måste därför på återbesök efter bara en vecka och har den inte växt på måndag så blir det UL på KS igen.. Men det ska nog gå bra :)

• Lillenlillen

Idag har jag varit på utförsäljning av Name It barnkläder i Häggvik. Himla bra! Alla basplagg 30 kr (bodies, tröjor, byxor) och fina stickade för typ 50-60 kr. Kan lägga upp bilder om någon vill se...

De har även vuxenkläder från typ Vero Moda, Only, Pieces osv. för mellan 40 och 150 kr. Allt är provkollektionen från i år...

Nästa utförsäljning är 2-4 mars om någon är intresserad! får väl se om jag själv ligger och föder då, annars ska jag dit igen ;)

• Lillenlillen

Jag vill också vara med och träffas nån gång!

• Lillenlillen

Åh den gången vill jag också vara med, om jag inte ligger och föder... Hur pass långt i framtiden tänker vi oss?

• Lillenlillen

Sole: Jag har också fått hormonrand nu sista veckan. Har bilder både från sidan och framifrån varje vecka och man ser att den kom typ förre veckan nån gång. Innan dess hade jag som ett blåmärke runt naveln, himla käckt! :)

Jag har hur mycket överenergi som helst. Går promenader, syr kalikådjur till barnvagnsmobil, syr påslakan, har ökat mitt bloggande med ungefär 100 %, är ute och fikar och äter konstant... Vad ska man göra av all dötid liksom?

Nej, nu kan den komma!

Vi var på förlossningsinfo på KS igår, någon mer som ska föda där och var där igår?

kram på er!

• Lillenlillen

Jag går in i vecka 38 i helgen, känns galet!!

• Lillenlillen

Jag vill gärna frukostbada!!

Jag har jobbat där några år men inte besökt som vanlig gäst förrän för några veckor seda, då jag och den blivande mormodern just frukostbadade. Det var otroligt skönt och mycket enklare att simma än jag trodde...

Det kostar 160 tror jag!

• Lillenlillen

Frill - Jag är också egenföretagare och har varit så även förra året. Jag hade istället betalat in 25 % moms men skulle bara betala 6% så jag får tillbaka de 19 % emellan (dvs ungefär 8000) nu i februari. Kan bara hålla med - så välkommet just nu!

Angående frukostbad så funkar tisdag för mig med!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3