• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Jag får mest höra "oj nu ser man verkligen att den har växt sen sist". Börjar bli mindre kul, eftersom jag själv tycker att den är VÄL stor.
    Igår var vi på dop och ingen av mina fina mammablusar som jag köpte för nån månad sen gick att knäppa utan att sitta som korvskinn Och den enorma mammakjolen jag lånade av min svägerska mest på skämt (den var ju så stor) sitter trångt.
    Konstaterar att det antingen inte blir så många fler framträdanden som kräver dress code eller så får jag helt enkelt ut och shoppa mammakläder large.

Annar stör jag mig mest på kommentarer om hur jag är. Det verkar vara fritt fram för den som vill att förklara mitt humör, mitt ätande, om jag är varm eller kall, om jag har ont i huvet, om jag har sovit dåligt, om jag gråter till en film eller om jag inte har lusta att gå på bio med att jag är gravid. Som om jag själv som person har försvunnit helt och hållet och tagits över av graviditeten.

• Frill

På tal om tvättlappar och täcken och sånt så hoppas jag att det är något som tas upp på föräldrautbildningen. För jag har verkligen ingen koll alls vad gäller "skötsel och utrustning"

• Frill

Oj, tänk om trådens första bäbis är här nu! Hoppas att både mamma och barn mår riktigt riktigt bra.

• Frill

Tjoho!!! Åh vad roligt att höra! Stort, stort grattis Sannixx, när du väl kommer in och läser!

• Frill

Jag har sovit som en stock tre nätter i rad! Så skönt!

Annars känns det nästan som om barnet liksom "hänger" i magen när jag går lite längre sträckor. Inte så skönt. Och min noja över att den ska hoppa ut tidigare har inte stillats direkt Drömde här om natten att jag hade djupandats och haft värkar i typ ett dygn, och blev förbannad när de sa att jag bara hade öppnat mig en cm. Men annars är jag väldigt glad om den stannar där till i mars.

Bortsett från lite orörlighet och trötthet så mår jag riktigt bra. Längtar efter att badrummet blir klart så vi kan börja ställa i ordning litegrann med skötbord, fixa en byrå till bäbiskläderna och sånt.

• Frill

Välkommen lilla Ida! Jätefina bilder Sannixx!

Swenglish, jag har nog samma humör som dig. Ena sekunden är jag så less och önskar att jag fick sova tills det var över, och blir ännu mera less när jag tänker på hur jobbigt det kommer att vara när jag vaknar och ska ta hand om barnet. Då undrar jag vad sjutton jag har gett mig in på egentligen. Andra sekunden sparkar bäbisen till så magen går i vågor och jag blir jätteglad
    Måste uttrycka beundran för min man som tar mina gråtanfall med sånt lugn.

• Frill

Hejsan, inga onda bröst (bara läckande) och ingen vibrerande känsla mot blygdbenet. Däremot är jag öm PÅ blygdbenet, och det gör framför allt ont när jag går. Funderade på om det var ett tecken på att huvudet buffat ner sig, men det är nog bara foglossning som har flyttat runt. Fick låna ett resårbälte av en arbetskamrat igår, nu ska jag bara komma ihåg att använda det.

Annars är vårt stora problem just nu badrummet. Reparatörerna upptäckte fukt runt ett rör, och när föreningen var där och kollade insåg de att stambytet från 84 var ett fuskjobb!!! Så nu måste förmodligen vår lägenhet och de två ovanpå stambytas igen Vi kan alltså inte bygga klart innan vi vet vad som händer, annars riskerar vi att allt nytt fint får rivas upp igen. Är rädd att det kan ta en halv evighet innan föreningen rett ut allt med gamla byggfirman (23 år sen ju), bestämt vad de ska göra och vem som ska göra det. Och under tiden har vi inga duschmöjligheter i lägenheten.
    Försöker intala mig att folk klarar att ha bäbisar i husvagnar och i lerhyddor, men det känns verkligen inte särskilt roligt alls. Bajsbadrum

• Frill

Tjoho, nu fick jag i alla fall en god nyhet! När man har ett nystartat företag kan man få tillfälligt höjd SGI eftersom det oftast tar ett tag innan man får igång ruljangsen. Och nu ringde de från försäkringskassan och sa att min förfrågan om höjd SGI gått igenom!!!

Sole, vad skönt att du inte behöver leva på helspänn över att det ska ramla in reparatörer när som helst.

Jag är tacksam över att vi i alla fall bor i en trea. Så OM det blir så illa som jag befarar, så får hela lilla familjen bo i gästrummet (det är sovrummet som allt byggdamm hamnar i nämligen, så det känns inte särskilt barnvänligt) med en provisorisk skötplats på sängen. Bäbisen får bada i en balja när det behövs, och vi får duscha i föreningens bastu. Vi har tack och lov separat toalett, så handfat och vatten finns ju både där och i köket. Det borde kunna gå om det rör sig om en kortare tid (Positivt tänkande på hög nivå )

• Frill

Vivs, jag tror de kan hålla sig ganska länge om du inte öppnar dörren. Alla frysta saker kyler ju ner varandra. Men trist med trasig kyl och frys. Verkar ingte vara nån bra dag för hemmiljö idag

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3