• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vår vagn har kommit! Skönt, det var lite på håret om den eller bäbisen skulle komma först (eg 12 v leverans). Men nu får den stå till sig i butiken, tills vi har mindre rörigt.

Swenglish, läste också en sfinkter ruptur-tråd. Tröstade mig med att de drabbade verkade vara vid ganska gott mod.

Ang BB så har vi inte brytt oss så mycket, utan riktat in oss på Sös. Men så tyckte plötsligt min barnmorska att vi borde kolla på Södra BB. Tydligen är man prioriterad på båda ställena om man är inskriven på Södermalms MVC, vilket vi inte visste. Och numret man ringer när det är dags att föda är detsamma (och samma ingång) så avdelningarna hör ihop. Vi tänkte gå på rundvandring på Södra BB nästa vecka.

Björklöv, jag grät en skvätt i eftermiddags tillsammans med de andra tjejerna som var med på föräldrakursen och såg nyfödingar på film

• Frill

Jag gick in i v 35 igår Galet.

Börjar bli sugen på att ställa upp en spjälsäng och fixa i ordning lite. Det känns som att man skulle fatta mer vad som är på gång om man såg sakerna som den lilla buffeln ska använda varje dag.

Igår köpte vi i alla fall parfymfritt och allergisäkert tvättmedel, så nu kan vi tvätta bäbiskläderna.

• Frill

Bianca, tror det beror på vem man frågar. Enligt FL går jag in i v 35 idag, men enligt ultraljudet gjorde jag det igår. Så jag väljer att lyssna på ultraljudet

• Frill

God morgon!
    Sannixx, vi fick två nummer på föräldrakursen, ett till Sös och ett till Södra BB, men hon sa åt oss att ringa det till Sös oavsett, så skulle de skicka en vidare. Men visst är det väl samma ingång utifrån, även om det ligger på olika våningar?
    Skönt att höra att Sös var bra i alla fall!

Nu ska jag äta frukost i sällskap med en kakelsåg. Man ska skydda barnet från obehagliga ljud i tredje trimestern... Lättare sagt än gjort.

• Frill

Vaknade fyra i morse och nu är jag tröööött. Blir inte piggare av sitta hemma och surfa bort dagen/se på tv/läsa Boken om barnet. Men det är rätt skönt att bara såsa.

Konstaterade att graviditetskapitlen som var så intressanta förut kan hoppas över helt, "erfaren" som man är . Det som står där om läkare och BM-undersökningar stämmer inte, och resten är försent: Äta nyttigt och förbereda sig tre måndader innan man blir gravid (eh), träna, leva sunt och äta enligt kostcirkeln (säger bara foglossning och semlor. Och rostat vitt bröd med stark ost och marmelad...), prata och sjunga för magen, nja den får hålla till godo med mitt vanliga tjat.

Nu är jag på förlossningskapitlet. Vad säger ni om det här förlossningstipset? "Upplev paniken, hälsa på den som en väntad gäst, och låt den sedan gå över igen".
    Lätt som en plätt!

• Frill

Lillenlillen, det går säkert bra! Den kanske bara ligger lite annorlunda. Och hjärtljuden varierar ju hela tiden. Lycka till på måndag som sagt.

• Frill

Ha ha, det förklarar att det är flest inlägg från oss båda idag. Jag hade egentligen tänkt åka in till mitt gamla jobb för att se hur den färdiga tidningen blev, men jag tror jag gör det på måndag i stället.

Ska försöka börja städa lite. Det är märkligt, men vi har aldrig haft så många nattgäster som nu när lägenheten är kaos och vi inte har nåt badrum. Min moster bodde här för nån vecka sen för hon skulle på konferens, svägerskans familj kommer i helgen och min mans barndomskompis har precis börjat veckopendla till Sthlm och ska bo här några nätter i veckan som kommer.

• Frill

God vardag! Även jag bakade i helgen. Semlor här också.

Min svägerska med familj var här och hade med sig babysitter, babygym och lite barnkläder i minsta storlekarna som vi fick låna. Nu står de i vardagsrummet och ser malplacerade ut. Känns konstigt att det är vårt barn som ska använda dem snart. Men kul!

När de åkt på söndag fm åt vi brunch (vad annars? ) på Hasselbacken med kompisar. Gott, men ingen äggröra. Promenerade också en sväng, nöjd över att jag kunde gå så bra. Men idag vaknade jag halv fem och låg sen orörlig för att det gjorde så ont att vända sig. Värsta foglossningsdagen hittills. Siktar dock på att kunna kravla mig iväg till Hornstull ikväll och äta kött.

• Frill

Tack för igår. Gott kött och gott snack

Var hos BM idag och min bäbis är fixerad!!! Det är huvet jag känt trycka bakåt ibland när jag har satt mig ner. Och den hade växt till sig från 30 till 33 cm.
    Sen var vi på Södra BB och kollade. Vilka rum! Dubbelsäng, egen toalett med badkar och skötbord, en liten babykorg med sänghimmel och alla instrument dolda bakom paneler. Vore väldans trevligt att få plats där.
    Fick dock lite panik på vägen dit för vi fastnade i hissen. Två föräldrar, en flicka, en vagn (Brio råkade jag av en händelse lägga märke till) två tjocka gravvon och deras män inklämda på oviss tid. Som tur var blev den ovissa tiden bara tio minuter. En sten(!) hade kilat in sig i dörren så att den inte gick att öppna. Det var väldigt skönt att komma ut!

Vivs, jag har också lite "mensvärk". Mest på nätterna.

Ginger, ta det lugnt och krya på dig!

Hellur, jag tycker mina sammandragningar kan kännas ungefär så ibland. Som att man har gått och hållt sig så länge så man nästan får ont i magen.

Lillenlillen, hur har det gått med tillväxten? Hoppas allt ser bra ut.

• Frill

Tack Swenglish

Det var en särskild Södra BB-visning för inskrivna på Södermalms MVC. Vi är "andrahandsprioriterade" på Södra BB. Första tjing har de som går på Södra BB:s MVC, andra tjing har vi och sen resten. Men de har tydligen 30 - 40 % av förlossningarna utifrån så det är ju ganska goda chanser i alla fall.

Annars har de visning varje första måndag i månaden tror jag, så det blir lite tajt för dig om din tänker komma i tid.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3