• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tack Björklöv! Ska genast gå och fylla på min tillbringare

• Frill

Tack för alla tips mot svullna ben! Jag köpte faktiskt stödstrumpor redan efter jul, för julkklapps-presentkort. Sen blev påsen snodd på Globens tvärbaneperrong Min enda tröst är skadelädjen över att tjuven fick amingsbh och stödstrumpor för gravida - inte så glamoröst stöldods

Jag fick en TENS-apparat i alla hjärtans dag-present av min man. Finns på Clas Ohlsson för ca 400 spänn, fast då är den lite mer komplicerad än en "lady tens" för förlossningar. För att förvirra stod det att den inte fick användas av gravida, men jag har både ringt MVC och pratat med min BM och de har gett klartecken. De viktigaste är att man INTE sätter elektroder på magen. Det får inte finnas nån risk för att det kan gå ström genom barnet. Korsryggen går bra, men höftknölarna är så långt fram man får gå enligt min BM. Har testat den på ryggen och det var riktigt skönt, som att sitta i en massagestol ungefär.

Ni som lånar/hyr, tänk på att nollställa innan ni testar. Den som hade den sist låg ju på förlossningen och har säkert vridit upp till max. Min svägerskas man fick en smärre elchock när han skulle testa deras

Lillie74, läskigt att din kompis bäbis låg i säte. Är lite nojig över att BM tagit fel, eftersom hon knappt kände huvet alls förra gången då det har åkt ner så långt.

• Frill

Nu har jag varit ute och fixat uppgifter till en artikel, köpt tre par stödstrumpor och lika många kexchoklad.

Härnäst: soffan.

• Frill

Hellur, trist med stress på jobbet. Hoppas din kollega blir frisk snart så du kan ta det lugnt.

Zul, det var det jag hade för mig, att man inte skulle äta salt. Försöker tänka på det, men det är svårt. Jag är lite av en saltoman. Jag har i alla fall druckit närmare 3 l vatten idag. Och så har vi varit duktiga och övat profylaxandning.

Jag äter jättegärna lunch på tisdag! Gillar både Svejk och Östgötakällaren (lite av stamställe) men allt funkar.

Önskar er alla en god natt, med förhoppningsvis sammanhängande sömn

• Frill

Snälla inte lunch på måndag! säger jag med. Det är enda dagen jag inte kan. Var så glad när nån föreslog tisdag. Men onsdag verkar också poppis, då kan jag.

Lillenlillen, hoppas det grå bra hos BM, även om hon är nr 3.

Min BM rensar på eget bevåg i min mapp. Och nu har de bytt journalsystem, så i den senaste journalen står bara uppgifterna för de två senaste besöken Jag ville ju spara från hela graviditeten. Ska fråga om hon inte kan skriva ut de gamla uppgiferna också nästa gång.

Sole, jag har också haft ilningar till och från, och ofta känslan av att nåt är på väg ut. Inbillar mig att det blivit lite lättare att ligga på rygg, kanske för att magen sjunkit - för jag tror den har legat ungefär åt samma håll hela tiden.

Är också tv-missbrukare. Ett problem med det är att man redan har sett alla repriser. Och annars är det bara aptrista ring-och-gissa-korkade-ord-program.

• Frill

Grattis Cirpen! Vad kul!
    Wow, nu måste man verkligen in här och läsa varje dag, för nu kommer det snart att komma barn titt som tätt

Swenglish, visst är det härligt...

Stora hamburgare funkar alltid för mig.

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill

• Frill

Hejsan, jag var på "Mardi gras"-fest igår och åt gumbo. Var jättetrött innan och tänkte mest titta förbi och säga hej lite artigt och snabbt, men det slutade med att jag kom hem halv ett Fast nu är jag ju supertrött idag i stället...
    I förmiddags var vi på Arizona och åt brunch. Gott och trevligt, men lite läskig äggröra.

Beträffande hjärnsläpp så känner jag mig inte heller helt alert. Blev just erbjuden reservplats på en kurs i muntlig framställning. Den är egentligen jättedyr, men jag får gå gratis så jag tackade ja. Två heldagar. Är lite orolig för om jag kommer att hålla mig vaken/fatta nåt över huvud taget.

• Frill

Hej nu har jag koll på er igen. Cirpen, vilken söt dotter! Ska läsa din berättelse när jag inte är så trött.

Har gått kurs två dagar och varit helt förbi på kvällarna. Var i en fantastisk villa i Saltsjöbaden, men låååång trappa upp till huset, och sen trappor varje gång man skulle på toa eller förflytta sig. Kraschade nio ikväll och missade Desperate, men nu är jag uppe och har tagit två alvedon mot envis smärta i ena sidan av ryggen, runt midjehöjd.

Vattninga flytningar även här. Spännande med slemproppshistorierna!

Min mage måste vara grotesk. Jag har en stor dunjacka som jag knappt kan stänga längre, och det är inte en chans att magen inte syns fast jag har jacka. Mina gravidjeans är supertrånga och magresåren räcker inte runt längre utan hasar ner under magen. Exakt 2 v till BF nu.

Tillbaks till sängvärmen. Ses på lunchen i morgon!

• Frill

Tack för lunchen! De mest uthärdiga (eller bekväma) av oss satt kvar till halv fem. Kul!

Torris, vilken spännande dag. Hoppas det fixar sig med blodtrycket.

Nån (Zul?)skrev om hjärtljud på 120 som hon tycke kändes lite jobbigt låga. Min har haft så långa hjärtljud ett par gånger, och det är ingen fara. Kan tydligen ofta vara omkring 120 när bebisen sover.

• Frill

Äh, här sitter man uppe med sin nattyoghurt i arla morgonstund och tänker trösta sig med lite FL-skriverier, och så var det jag själv som skrev senast.

Går och lägger mig med mitt sudoku igen - bättre sömnpiller får man leta efter

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3