• Ayla

Fick inte gå på toa i skolan

Idag ringer fritids hem för att se om vi är hemma.
    Barnen hade dansat kring granen och Jonathan hade frågat om han fick gå och kissa. NEJ sa hans fröken och han kunnde inte hålla sig. Sen till råga på allt fick han gå till fritds med sina ner kissade byxor. Han är ÅTTA år.
    Jag vet själv hur de va i en viss ålder att man skulle på toa stup i kvarten för att komma ifrån. men de va bra mycket senare än när man va 8 år. Barn har roligt och glömmer bort sig. Han sa till när han va KISSIG och kunnde inte hålla sig.
    fick inte tag i hans fröken men kommer inte ge upp i kväll förens jag fått de. För detta acepterar jag INTE!
    Min son ska inte nekas gå på toa och sen dessutom behöva gå till fritids i sina kisskläder.
    FY F*N säger jag bara.
    ARG som ett BI!

• Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan
  • teddy

Fy fan vad arg jag blir.. snacka om kränkande för din son...
    När man e i den åldern så e det ju jättepinsamt om man råkar kissa på sig...
    Jag har själv en son som e åtta år... Och jag skulle bli flytokig om detta skulle hända honom.. Skulle nog överväga att anmäla till skolnämnden.

• Kinne79

Självklart ska barn få gå och kissa när de vill.
    Att han sen fick gå i sina äckliga byxor är ju skandal.

Precis som TS skriver så blir det ju lite annorlunda när de blir lite äldre, men jag skulle även då inte kunna förbjuda någon att gå på toa, även om det är 3 ggr på en lektion (pluggar till lärare) eleven kanske är dålig i magen eller något.

Det är en mänsklig rättighet att gå på toa precis när man vill!!!

• volvos40 pawer

hej är man kissnödig så är man. fröken gör ett stort fel.

• Ayla

Tack för era svar.
    Fick tag i fröken som la skulden på den andra fröknen som satt detta som en regel att barnen inte får gå på toa eller vad den handlade om. Min man sa till henne att Jonathan va jätte lessen och kände sig kränkt, men de va juh inte hennes fel.
    Så vi ska ringa den andra läraren också och i frågasätta reglen sen ska jag ta upp de med rektorn efter jul. För inget barn ska bli nekad toalett och behöva kissa på sig ofentligt.

• dekad

Fy! Vad elakt av din sons fröken! Hoppas du skäller ut henne ordentligt, och att hon skäms! Jag har en lillebror i din sons ålder, jag skulle bli fly förbannad om något sådant hände honom!

• WhiteTrash

En regel?! Det var det värsta jag hört!
    Nöj er inte med lama ursäkter, skäll ut dem ordentligt! Visa att ni är rejält arga och besvikna på fritids (eller var det i skolan han inte fick gå på toan? vet inte om jag fattade rätt)!!

• Fillay

Huff, stakkars! "Heldigvis" er det juleferie, slik at episoden kanksje er glemt av de andre barnen når skolen begynner igjen.
    Men dere foreldrene må selvsagt stå på og få satt en skikkelig fråga ved den regelen!

• Ayla

De va i skolan.
    Ringde rektorn nyss och pratade med henne.
    Sa att jag inte accepterar detta och hon skulle ta upp de med lärarna efter lovet. Och hon visste inget om att de skulle finnas en regel att barnen inte får gå på toa under lektions tid.
    Berättade hur lessen jonte va av de som hade hänt.

Jag mår skit dåligt av tanken hur dom hanterade detta.
    Blir både lessen och arg. Och att fröken pråper dessutom skyller på den andra läraren och inte kan stå för att hon gjorde fel.

• WhiteTrash

Jag jobbar inom barnomsorgen och det skulle aldrig falla mig in att neka ett barn ett toalettbesök. Har man jobat i "branchen" ett tag så slutar man att bli förvånad över hur plötsligt barn blir akut kissnödiga.
    Spelar ingen roll om barnet är 2, 7, 15, 37 eller 80 år gammal tycker jag. Att gå på toaletten är en rättighet, det är ju inget gammalt sovjet vi lever i!

• WhiteTrash

Dessutom var det fegt av lararen att skylla ifrån sig tycker jag. Och att dessutom skylla på en regel.
    Jag hade blivit skogstokig och golvat människan...

Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan