• Ayla

Fick inte gå på toa i skolan

Idag ringer fritids hem för att se om vi är hemma.
    Barnen hade dansat kring granen och Jonathan hade frågat om han fick gå och kissa. NEJ sa hans fröken och han kunnde inte hålla sig. Sen till råga på allt fick han gå till fritds med sina ner kissade byxor. Han är ÅTTA år.
    Jag vet själv hur de va i en viss ålder att man skulle på toa stup i kvarten för att komma ifrån. men de va bra mycket senare än när man va 8 år. Barn har roligt och glömmer bort sig. Han sa till när han va KISSIG och kunnde inte hålla sig.
    fick inte tag i hans fröken men kommer inte ge upp i kväll förens jag fått de. För detta acepterar jag INTE!
    Min son ska inte nekas gå på toa och sen dessutom behöva gå till fritids i sina kisskläder.
    FY F*N säger jag bara.
    ARG som ett BI!

• Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan
  • Mammann

Jösses! Ja, jag hade oxå blivit skogstokig!!! en ändring påden lärarens regler behövs ju!! Så kränkande för din lille kille!!!

• digimax

Fy f-n va förnedrande för din son ,att behöva kissa på sej inför alla kompisarna
    Jag blev arg när jag läste detta då min Alexander är i samma ålder så då kan jag förstå hur ni känner det!
    Se till att han bara förstod att det inte var hans fel,sedan hade jag tagit reda på den läraren som nekat han att gå på toa och efter det ringt och sett till att rektorn fått veta precis vad jag tyckte om det och att det är helt oaceltabelt!

• mammatillpojkar

stackars liten, jag hade skällt och skällt på fröknarna och tagit upp det med rektorn oxå, så får dom ju inte bete sej, behöver ett barn gå på toa så kan man ju inte be dom hålla sej. det är ju annat med en vuxen!

• Tereza

Usch stackars din son att bli nekad att gå på toaletten och så förnedrande att kissa på sig inför alla klasskompisar, skulle också ha blivit tokig. Jag jobbar också i skola, men man märker oftast om barnen vill gå ifrån för att kissa på riktigt eller inte. Håller vi på med något viktigt så har jag ibland frågat om det är kris eller om de tror att de kan vänta någon minut, men jag skulle självklart aldrig neka någon det är förnedrande. Bra att du ringde rektorn men jag skulle ha prata med fröken också.

• stalis

Det finns en lag som förbjuder kränkande behandling inom barnomsorg och skola. Jag tycker nog att det som hände är ett kränkande. Ska se om jag hittar något om den på nätet, återkommer.

• Wilowa

Jag tycker att det är hemskt att den lagen behövs! För mig är det en självklarhet att ett barn får gå på toaletten om det behöver. Händer det ändå en olycka, så är det ju mitt ansvar som lärare att se till att förnedringen blir så liten som möjligt! Jag är chockad över att något liknade kan hända!

• stalis

Jag tycker likadant, ska det behövas en lag för att människor ska behandla varandra med respekt.
    Hon som inte gav sonen tillåtelse att gå på toaletten,hur gör hon själv när hon är kissnödig? Håller hon sig tills hon pinkar på sig eller går hon på toa? Endel människor har såna konstiga regler, sen när man frågar varför kan man få svaret:för att det alltid har varit så..
    Ts gå vidare md det hela, sånt här får inte förekomma.

• Wilowa

Det är en sak att lärare missbedömde barnets behov av att gå på toaletten. Det är inte bra att ha en sådan regel, men det är i alla fall inte lika illa som att låta ett barn gå i nerkissade kläder! Med "fel" barn skulle detta kunda hända mig också. Oftast försöker man ju få barnen att känna efter om det verkligen är nödvändigt att gå just då. Speciellt om vi ska göra något som kräver att alla är där, då är det önskvärt från min sida att de väntar en liten stund om de kan. Om det då är "fel" barn så kanske inte de vågar säga att det är kris, fast jag har inte varit med om det än! Jag har nog ändå en mer tillåtande inställning än den här läraren. Fast när väl olyckan har hänt, så skulle jag ALDRIG låta ett barn gå i kissiga kläder! Då åker jag hellre och köper nya kläder åt barnet, om det inte går att lösa på något annat sätt!

• Zocute

Jävla skitkärringlärare!!! Jag blir så arg att jag blir tårögd. Det är fanimej en kränkande handling. *svär en lång ramsa*

Jag skulle ge den där läraren ett par trehundra sanningens ord.

*piiiiiiiiiip*-kärring!!

(var tvungen att cencuera "lite")

Har du pratat med ´na???

• Zocute

AYLA,

Nu har jag läst I(!) tråden oxå, att läraren skyller på en annan detta gör det hela bara mer pinsamt.
    Vad är de för okompetenta haggor??

Jag tycker att du tar det face to face med berörda lärare, du har din man med och sedan tycker jag även du ska skriva ett brev till föräldrarna i samma klass, mer som ett info-brev vad som hände, ifall de hört något på omvägar, så blir det inte ett skvaller-brev.
    Inled brevet med att detta är information om det inträffade. Och att du vill undvika missförstånd - men detta var vad som hände...typ...

Jag blir helt galen....tur att jag inte visste vilken skola det var...puhh....

• mludvigs

Shit vad förnedrande för din son! Stackars liten!

• Luffarmor

Stackars pojke

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • TRIICANA

usch för förskollärare.. de är inte acceptabelt. om jag var du skulle jag bli skogstokig. snackat med henne. de är ju barnmisshandel.. han måste ju få gå på toa. när man är lite är behöver man besöka toaletten oftare.. vad tänker hon med?? jag skulle ha anmält henne. tål inte dom som gör så mot barn. usch fy vad arg jag är..

• Wildemo

Fy, vad kränkande!!! Förstår att du är arg. Känner med dig och din lilla gosse.

• beibikär

Ayla, stå på dej! Så ska han inte behandlas!
    Min son var med om nåt liknande: han nekades gå på toa efter skoltid, före han skulle cykla hem! När han kom hem var han alldeles gråtig och hade sjukt i magen, men han hade kunnat hålla inne sitt behov. Han är 9 år och cyklar 2 km hem. Men fy för den läraren tyckte jag också! På toa måste man väl få gå när man behöver?? Det är ju för tusan ett naturbehov!

Jonatans mamma
  • palmblad

Även barn på dagis kan vilja gå på toa för att slippa undan, men det märker man snabbt vilka de är. Jobbar på dagis o vi ser till att barnen går på toa innan vi ska göra nåt, där det är svårt att gå ifrån. Blir nån nödig kort efter det o vi inte sett att barnet gått på toa får det vänta lite, men blir det akut får det självklart gå. Och kläderna måste alltid bytas om olyckan händer.

Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan