• Svar på tråden Har ni ett Nintendo Wii?
  • cruZZe

    Ragnar: Ja EA börjar bli som en finne i arslet. Men vi lär tyvär inte slippa dem

  • hadirajan

    Ragnar2007: Mja det tar säkert flera månader innan Gears of war och Halo 3 finns till PC. Just nu finns de inte eftersom de väljer att släppa dem med Vista för att propsa på DX10 istället. Så när väl Vista dyker upp förmodar jag att det inte kommer att bli så mycket speciella spel till Xbox360.

    EA är ett ekonomiskt företag.. de vet att det kostar att göra bra spel så därför släpper de skit licensspel för att täcka upp mycket utgifter. Tyvärr är det nog så framtiden ser ut för stora spelföretag om de ska lyckas hålla sig flytande...

  • cruZZe

    Hadi: Dock bryr sig inte EA ett smack om alla gamers. De har bara ekonomiska intressen och tvingar fram för tidiga releasedatum med bugar och halvklara spel som följd. Är måttligt imponerad av EA´s sätt att driva affärer.

  • Ragnar2007

    hadirajan:

    Med tanke på att Halo 2 ska släppas i samband med Vista så lär det dröja minst ett år eller mer innan halo 3 lär dyka upp på PC. Halo2 släpptes nov 2004 till Xbox och Halo3 är inte ens släppt till 360 än, mest bara för att sätta det i perspektiv.

    Spel som Dead Rising, Table tennis, Resident Evil 5 etc lär ju inte dyka upp på PC.

    Ifall ett spel dyker upp som portning på PC eller tvärtom har nog mer med utgivaren att göra mer än vilken konsol det är numera i alla fall.

  • hadirajan

    Varför oh varför funkar inte citera knappen?

    CruZZE: Håller med, EA är lite för mycket bizzniz och för lite "bra spel till spelarna". Men det betyder inte att de sättet de jobbar på behöver vara helt fel..
    När man tittar efter hur mycet utveckling kostar egentligen så är det inte så konstigt att det blivit så...

    Ragnar: Jupp finns en del spel som släppts eklusivt till Boxen.. men det är ingen mening att börjar jämföra.. ska man rabbla upp allt som släpps till PC och inte till boxen så bleknar den snabbt :)

  • Ragnar2007

    Hehe jo jag vet :)
    Ville bara poängtera att MS faktist denna gången varit duktiga på att ragga/köpa upp utvecklingsföretag som inte tillhör PC sfären.
    Är inte på nåt sätt fanboy men det får bli lite damage control ibland :P

    Citera knappen funkar bara för Plus medlemmar om jag förstått det rätt. Lite jobbigt då man är van vid att kunna citera gratis på andra forum :P

  • hadirajan

    Ja precis, förstår inte varför det ska vara en perc att kunna citera.. trodde det var en rättighet för oss forumspammare :)

  • Riddler

    Vill oxå ha ett!! :(
    Slut överallt, blocket och tradera är det överpriser på konsoler...vem vill mig så här illa, världen passerar förbi utan att jag får min WII...*suck*

  • Barry77

    Ja, att ha en wii idag är ju fortfarande någe som e ballt.. ingen får ju tag i ett.. , en daglig dos av wii sports är bra för hälsan :)

  • Dexter Van Der Killen

    Spelar mest Zelda nu, det är som ett gift, men nu är det inte så mycket kvar så får man tid till annat

Svar på tråden Har ni ett Nintendo Wii?