• jannajamtland

Breda fötter

Just nu e jag så irriterad på de som gör skor, eller så är det bara jag som har onormala fötter, har storlek 41-42 å har breda fötter, enda som brukar funka e gympaskor å kängor, men nu ska jag ut på articcatbanketten eller vad den nu kallaas å vill ha fina skor, men inte hittat ett par som e lite bredare, alla är smala....

Vet, det är inte ett värdsligt problem, men jädrigt irriterande, även en brdfot som mig vill kunna ha skor som är fina på mig då jag går ut

• Svar på tråden Breda fötter
  • Toka2

Jag HATAR att köpa skor!!! Har, beroende på om vi snackar finskor, träningsskor, arbetsskor eller vinterskor, storlek 42-45 på mina fötter. ALLT på damsidan är för litet, för kort, för smalt. Vinterskor och träningsskor köper jag från herravdelningen, jag vägrar att klämma ner mina fötter i för små skor.

Min mormor, som växte upp på 40-talet, hade inget val. Hennes fötter storlek 45 klämdes ner i damskor storlek 39-40. Hennes tår låg travade på varandra, och i stort sett varenda led i foten nedanför fotknölen var skadad/deformerad.

Blääää!!!!

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • jannajamtland

Tänker inte heller klämma ner fötterna i ngt som inte passar, vill att mina fötter ska må bra, men men, har jag tur kke jag hittar ngt imåra då jag försöker igen

• Sebbebebbe

Hej! En bredfoting till här!! *ler* Ville bara påpeka att Skopunkten säljer via sin hemsida: www.skopunkten.se. Har beställt därifrån innan och det gick rätt snabbt att få varorna! Kolla in det!

• Minna07

Jag som har storlek 38-39 har jättesvårt att hitta smala skor nog för mina fötter. Ju större storlek destu bredare blir förstås skorna. Mina fötter drunknar i det mesta...

Så förstår din frustration, fast jag har tvärtom då..

• Tjimtjom

Har ni vägarna förbi Stockholm så ska det finnas en affär som heter King Size, ligger på Tegnérgatan 51. Dom har tydligen skor för både breda o smala fötter. Har inte varit där själv än men kan ju vara värt att kolla upp

• Tjimtjom

Gör det, har du hittat några finskor förresten?

• jannajamtland

Tjimtjom, nope inte hittat ngra, så nu orkar jag inte leta, har inte tid för tillfället, så blir mina gula köngor på banketten
    Är dans med, men tur e väll att jag inte dansar, hade jag inte orkat med kängorna på, men ska putsa upp dem så dom ser fräschare ut

• Tjimtjom

Trist...Hoppas du får kul i alla fall

• jannajamtland

Det hoppas jag med, iofs hittade jag ljusrosa lite sommaraktiga skor, väldigt mjuk sula, men jag avskyr verkligen rosa på mig själv, så dom ville jag inte köpa, är kräsen jag

• Tjimtjom

Nä, man vill ju känna sig fin...fast hade det inte varit lite mer passande med dom skorna istället för kängor?

• jannajamtland

Kke mer passande, men jag hade känt mig extremt obekväm i dem, visst hade jag kke kunnat blunda för färgen, men de sulan var så mjuk att man lätt kunde böja den, var mer som en täckt sandal då det inte fanns nån "häl" på den, utan bara en liten kant.
    Skulle köpt många skor för sisådär några år sedan då modet iaf passade mina fötter

• Cocarola

Finns skofärg som man kan färga om skorna med, både spray (enklast) och med pensel (om man vill spara vissa detaljer tex). Rosa borde ju vara enkelt att täcka över. Fast nu kanske det redan är för sent?

• jannajamtland

Skofärg tipset kom lite sent, men tack så mye för det
    Hade iaf skoj på banketten å funkade med kängor

Svar på tråden Breda fötter