• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Småtokig

det är jätteskönt, men en släkting hade synpunkter på att han sov hela nätterna.. hon sa att de fick inte sova över några måltider, men jag tycker att eftersom han faktiskt går upp som han ska och samtidigt mår bra, varför väcka honom om nätterna för att äta..

• Melisabeth

Öhmm nä låter korkat i mina öron.

VI hade om amning igår på föräldrakursen och de tyckte att mår ungen bra, går upp i vikt och vill sova hela natten så finns ingen anledning att väcka dem... att det kan ge mer trassel än "gott"...
    Okej om man hade en unge som gick upp dåligt eller så.. men om allt var bra så tyckte de att man gjorde sig en otjänst att väcka ett barn som sover gott =)

v 34 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Småtokig

Precis.. Men hennes dotter gick upp dåligt och var liten när hon föddes så därför fick de väcka henne om nätterna. Betyder ju inte att alla ska göra det..

• Melisabeth

Fri amning borde ju betyda att ungen skall amma när den vill.. och sover den så vill den uppenbarligen inte =)
    (under normala omständigheter såklart, men det är ju liksom "självklart"...)

Nä men folk talar väl av egen erfarenhet ofta, så hon försöker väl vara hjälpsam får man tro.. Men är ju mest att inte lyssna =)

• Fru Indosaurie

jag antar att jag ligger under utredning på fl nu, haha.
    Vi får väl se om jag blir avstängd
    Så himla roliga regler.

• MallaMojs

fru I...har du gjort för mycket reklam eller? Vill inte att du ska bli utkickad

Jag är sååå trött i fötterna, ONT

Tvillingtjejjer **vecka 24**
  • Fru Indosaurie

Malla
    Japp. En person hade frågat om hon kunde handla me&i utan att gå på en träff.
    Jag skrev då min mailadress i hennes gb.
    Fett rött meddelande i min inbox.

• Melisabeth

Fru - har du bråkat? =)

Nä jag tror mer på reklam isf =)

Malla - jobbigt.... jag har ont i bröstet (bröstkorgen typ)

• MallaMojs

fru I...ja, de har väl mer regler för gästböckerna numera...hade det varit ok om du skickat privat?

Mel...så får jag också ibland - som om livmodern pressar upp allt och urk, inte kul...

Tvillingtjejjer **vecka 24**
  • Fru Indosaurie

Malla
    dock har jag frågat i en moderatortråd om det är ok och det är det, det är bara inte okej att spamma, alltså skicka mail till 100 st och fråga om dom vill handla

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)