Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
Jag var aldrig sådär megatröltt under graviditeten, jag mådde nog för illa för att känna att jag var trött
Jag var aldrig sådär megatröltt under graviditeten, jag mådde nog för illa för att känna att jag var trött
Så stressigt tycker jag väl inte att sthlm är, men det är alldeles för stort för min smak. Gävle är mer lagom, men det är lite för stort det med... Fast Gävle är mest en konstig stad tycker jag...
Otroligt, länsförsäkringar har ÄNTLIGEN fattat att vi vill betala bilförsäkringen med autogiro... Det tog ju bara ett år innan det började funka...
puck
Hehe... vi har tappat bort räkningen från radiotjänst som kom denna månad... Med tanke på hur lite pengar vi har så funderar jag ärligt på att ignorera den och skjuta upp problemet tills påminnelsen kommer... Med tanke på din historia så kanske man kan hoppas på att påminnelsen aldrig kommer Vi ska ju ändå flytta snart, och då behöver vi inte betala den sunkiga tv-licensen
puck
Alltså, Andreas föräldrar betalar ju tv-licens, men det ingår i det priset vi kommer att betala till dem. Vi har kommit överens om att "hyran" vi ska betala till dem även innefattar telefon, tv, el och vatten och sånt. Blir för krångligt annars.
Fru
csn skickar väl även ut en faktura på bara påminnelseavgiften om betalningen kommit en dag sent till dem... Men vad har ni för csn-lån? (Om du vill berätta...)
Jag har ju då så roligt att jag ahr lån i bägge systemen, så det kommer två fantastiska räkningar på 2000 spänn vardera varje kvartal. Ska dock slå ihop lånen tills nästa år, jag skiter i att det första lånet är mycket mer fördelaktigt, har fasen inte råd med 4000kr/kvartal. Snubben på banken sa att han man inte så mycket lån i det tidigare systemet så kan man slå ihop dem utan att förlora så mycket på det, så jag kör på det!
Fru
Jag anser inte att det är fel att jag ska betala tillbaka, men 4000kr/kvartal är lite saftigt, till och med för min McDonalds-lön
Mina föräldrar har nån sorts försäkrning som gör att om en av dem dör så skrivs dens andel av huslånet av. Fast de är inte gifta heller, kanske är därför de har den försäkringen. Man måste ju kunna skriva papper på att det är den enskildas lån?
Varför inte bara somna om man är trött, varför ligga och kämpa emot, gnälla, spotta ut nappen och klia sig i ögonen istället för att somna?! Suck!!!!!!!
Fru
Ja, pizzerior kan ju vara lite roliga. Särskrivningar är roliga!
Jag vet inte hur mycket man egentligen tjänar på att lösa studielånen med banklån, det måste väl vara högre ränta på ett banklån?