Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

JA det tycker jag med =/

En klasskamrat till A, och för all del mig också.. sombori Uppsala numer, som vill komma tillbaka till stan och träffa gaml apolare då hans sambo skal ha tjejkväl, så han flyr fältet.
    Så han behöver någonstans att bo... dvs här...

Jag är inte så himla förtjust i att ha folk boendes här överhuvudtaget om et inte är närmaste, och knappt ens dem... Och gamla klassisar nu... nä =/

Men samtidgt är jag sådan som känner mig som elaka häxan om jag säger nej.... Eftersom alla vet ju att det är jag och inte Anders som säger nej... Och det finns ju ingen egentlig anledning att det itne skulle gå... går gör det ju även om jag inte är sugen på det..

Men jag har sagt att det får vara bara om han är "borta mycket".. Anders skal jobba och jag vägrar "underhålla" honom eller ha honom här hemma när A inte är hemma... Och om värkarna fortsätter som idag, eller om jag mår sämre av någon anledning så blir det inget av saken.. Jag vill inte ha någon boendes här om det käns som att risken för att det kan sätta igång finns... (risken som jag anser föreligger om värkarna fortsätter eller blir värre)

v 35 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

Nä, problemet är väl att jag i vanliga fall också är lite "restriktiv".. Mitt hem är min borg - så jag har lite svårt för att "släppa" på att ha folk här.. Gillar inte folk som sover över, gillar inte oanmälda besök osv.....
    Han hade först tänkt sig komma vid alla hjärtansdag, men då var ju Mikaela här, så det gick ju inte...

Och jag känner mig verkligen som "elak" när jag "hindrar" saker.. Även om jag tycker det är ganska rimligt i det här läget.... Men okej, så länge det inte blir värre, och han som sagt bara är här "lite" så kan det väl gå an.. är ju inte så att det är skitnära till Uppsala heller, så om Anders vill träffa honom gäller det ju att passa på.

Han är ju trevlig, så är ju inte det... Är ju mest att jag svettas som en gris, inte orkar göra mig i ordning, går runt och stönar, har ont, fiser, springer på toa 25 gånger per dag och sådana saker som känns lite jobbiga i kombination med gäster...

Men men... vi får se hur jag mår =)

• Melisabeth

Nej nu skall jag gå och försöka sova.. är svintrött som vanligt och det kommer och går fortfarande ont... så vill sömna för att förtränga =)

Nattis =)

• Melisabeth

Jag är hopplös ser jag ibland.... skriver som jag pratar =)

Morrn morrn =)

• Melisabeth

Va bra tokig =)
    Eftersom jag upptäcker det hela tiden..... Tydligen så skriver jag mer dialekt än jag pratar.. lite underligt =)

Nu har Anders äntligen börjat at verkligen förstå vad det hela rör sig om... Han har börjat att sitta och "stirra" på magen och fåle så där dumt =)
    Inatt låg han och kunde inte sova, utan lyssnade på min andning, och tydligen så flämtade jag av och till, så han låg och strök mig på ryggen så jag slutade... då låg han och klappade magen istället och Ella sparkade på honom... Allt detta utan min vetskap =)
    Han läste sin första förlossningeberättelse igår okså... som en pappa skrivit - och blev smått rörd =) Nervös och upprymd på samma gång... Och nu har öven har börjat uttrycka att hon gärna får ´komma ut =)
    Tidigare har han mest sagt at hon skall stanna så länge hon behöver.. men tydligen börjar han längta ordentligt också =)

Tänk vad glad man kan bi över sånt =)

• Melisabeth

Jo A har ju varit sådan tidigare.. och han är ju fortfarande nervös såklart.. han tycker det verkar så "omständigt" tror jag det var han så.... Men han sa ju samtidigt att han längtar och att det kommer vara värt det.. Och det får man ju hoppas =)

Men han får vara nervös om han är det... vem skulle inte vara det ungefär... Men att han börjat att verkligen "glädjas" känns skönt =)
    HAr har inte gjort det så tydligt/öpet tidigare, så det är så kul när man ser det på honom =)

• Melisabeth

Gullig Albin och smaskig tårta =)
    Är ju så härligt med bilder på skrattande bebisar =)

• Melisabeth

40 dagar kvar enligt FL.. men jag tror den har en dag för mycket eller nått.. men iaf =)

• Melisabeth

dumle och passion är ju gott så =)

Är det bara jag som inte kan baka tårtor i sällskapet eller? *surar lite över min oförmåga*

• Melisabeth

38 dygn kvar enligt mig =)
    Men om hon kommer vid påsk som jag tycker så är det bara 13 kvar

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)