Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Det är ju "bara" i början som brösten blir riktigt gigantiska av mjölken, sedan ställer det in sig så att det finns ungefär lika mycket mjök som de äter.

Annars tycker jag att det är ganska fantastiskt hur det funkar med mjölken i breösten och ammning. Jag ammar ju inte så mycket numer, mest kvällar och nätter, men när det börjar bli dags för amning, dvs när det börjar näram sig kväll, så kan det räcka med att jag hör Johanna skrika så börjar det droppa ur brösten...

• Winnertaco

Ja, fast ingenting som gäller amning är lätt, det har jag fått lära mig den hårda vägen Väldigt fascinerande är det i alla fall!

• Winnertaco

Amningen kommer ju igång för de allra flesta, det kan vara lite bök i början, men är man bara envis så! Sedan är man inte en sämre mamma bara för att det inte funkar eller om man bara inte orkar krångla, det finns många lyckliga barn som växt upp med flaska! (Jag är ett av dem, och trots att jag inte fått nån bröstmjölk så har jag inga allergier och har aldrig varit särskillt sjuklig av mig!)

Att lära dem att ta flaskan är nog en bra idé, man blir inte alls lika låst som mamma då. Jag höll ju på att bryta ihop i början för att jag fick amma HELA tiden! Inte för att vi behöde lära J att äta ur flaska, hon sörplade i sig på en gång! Inga problem att ta bröstet sen heller! Oftast blir de även nöjdare av ersättningen, och sover lite längre stunder efter en måltid med ersättning. Man kan ju ge dem både och!

• Winnertaco

Vi resonerar som så att huvudsaken är att hon blir mätt, och vi vill att hon får i sig lite bröstmjölk också, inte bara ersättning. Andreas tycker att det är jättekul att mata, och de har kommit varandra närmare efter att vi började med flaskan. Nu vågar han även vara ensam med J, förut var han (och jag) rädd för att hon skulle vakna och börja skrika när jag var borta, för då fanns det inget annat än bröstet som hjälpte!

Jycken kanske är lite stressad? Låt honom vara bara och låt honom lugna ner sig själv! Hur gick det för A på intervjun, förresten?  

• Winnertaco

Vad är det för jobb? Att bli utvald bland 5000 är inte illa pinkat, även om det är många som blev utvalda!

• Winnertaco

Puck
    Mäh... Vilket skit! Fast jag vågar inte ens bjuda Andreas på mat när jag jobbar, inte ens slänga med en chesseburgare gratis, är rädd för att det ska bli värsta ståhejet om nån kommer på det!

• Winnertaco

Puck
    Om du får jobb på coca-cola, kan du smuggla ut offantliga mängder cola-light till mig då tror du? Och så betalar jag dig typ hälften av vad det kostar i affären, och så tjänar både du och jag på det? Strålande, inte sant? (Säger hon som inte ens vågar bjussa på en cheeseburgare....)

• Winnertaco

Mel
    Fast du vet väl att hundar med kuperad svans är värda massor av pengar (om det är en ras som ska kupperas..)? Eftersom man inte får göra det i Sverige längre, och den internationella rasstandarden säger att tex rottisar ska ha kupperad svans så blir de värda massor om man impotrerar en kupperad rottis. Så du kanske kan göra nått riktigt värdehöjande för hunden
    Nä, fy, jag är hemsk!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)