Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

taco - nej det är ju lite så jag tänker också.. att man inte vill lägga ut 20 saker och typ få 10 spänn för 1 sak...

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Melisabeth

pucken - hmm int stämmer... jösses här stämmer inget känns det som =/
    Suttit och pillat på budget, och denna månad går vi riktigt bak... iofs delvis eftersom vi har 5000 kvar att betala på datorn, men ändå... *mutter*
    JAg tycker inte vi brukar ha så mkt räkningar annars.... säkert bara för att vi får så lite inkomst denna månad som utgifterna skall bulla upp sig... *morrar lite*

• Melisabeth

taco - kanske är så.. jag tycker att det brukar funka hyggligt annars, men ibland undrar man ju om det inte går troll i en saker... eller tomtar kanske det är?? hmm Jaja, ngt som inte skall vara där iaf =)

• Melisabeth

lagt undan 9000??? vad fan, det är ju typ vad jag får denna månad.... och vi kom fram till att A om han har ur får 1500 i lön....
    och utgifterna ligger redan på sisådär 15´ eller nått....
    Jaja, så kan det vara

• Melisabeth

jo om ni båda får 9000 så går det ju mer ihop.

Blää vad jag hatar det här... jag få jävla mkt vill att A skall få det där jobbet, så sitter man inte i sjön iaf.....

• Melisabeth

JO det klart att det går.. på ngt sätt =)

Det bara är så frustrerande ibland... vi vet att vi rent logisk kommer klara oss, men så är det småsaker som rinner mellan fingrarna... Som jag sa till A igår - jag har inget emot om pengarna tar slut, men då vill jag veta vad jag gjort med dem... inte att jag har gjort slut på dem, och inte vet till vad.

Sedan blir man ju påmind om att man lever rätt "snålt" när man pratar med folk.. pratade med mitt X igår ex, de skall ha i mars.. och han tyckte att "sängkläder är så söta så det skall vi köpa nga till".. även om de hade nga uppsättningar.. Jag muttrade lite över att det är dyrt (om man inte väljer IKEA) och han tyckte typ.. vaddå?? nga hundralappar eller 4 är väl inget...
    Nähänä... det är inget att köpa lite roliga sängkläder till ungen trots att man redan har nog, för 1000 spänn.
    De jobbar ju iofs båda två, så det är ju skillnad.. men ändå... Av ngn anledning så får det mig att känna mig "underlägsen"... vilket jag avskyr.

Så ibland får man sådana ekonomipsykbryt =(

Men men... klart vi överlever på ett eller annat sätt - blir att lära sig att sätta sig själv i sista rum så Ella får vad hon behöver.. och det är ju i ärlighetens namn inte jättemkt egentligen.. utan mer att man vill.

• Melisabeth

Fast problemet är att jag inte tycker att jag kan kallas slösaktig heller egetntligen.. om man betänker att vi oftast lever 2 pers på 10000 spänn....
    Men uppenbarligen lyckas jag ju göra av med nga hundringar iaf, som jag inte egentligen vet på vad....  det stör mig.. Kassabok nästa, skriva upp varje 50-öring.

Nej visst borde man inte känna sig underlägsen, skitdumt, men ack så lätt.
    Jag är verkligen av den åsikten att ungen inte bryr sig om vad den har på sig, hur vagnen ser ut eller nått.. och ingen av oss är märkesfixerad alls (har aldrig begripigt det hela).. Och ändå så var vi inne och kollade på pop-rean en dag.. och jag var såå nära att köpa ngt så att "Ella kan få ett märkesplagg" iaf.... Det är inte alls så jag brukar vara - och A fattade inget alls om vad jag höll på med...
    Men man blir ju i ngn mån ändå påverkad av prat - och ibland (tråkigt nog) så låter det ju verkligen som man är sämre förälder om ungen bara har HM kläder eller nått, istället för pop...
    Skitdumt....

Jag är en vek människa, borde gå och bädda ner mig tror jag....
    Sedär, jag har inte heller en bra dag - jävla skit =(

• Melisabeth

taco - nej men visst är det fånigt.. jag sa det också.. jan köper inte dyrare sängkläder till lillan än till mig själv iaf, eftersom hon knappast sliter på samma sätt och som sagt det är dubbelt så stort =/
    Och det stör mig verkligen att jag jag hakar upp mig på så dumma saker.. jag tror verkligen hormonerna gjort mig ostabilvärre nu...

Pucken - *grinar och skrattar om vart annat*
    Den var lite ball, men du behöver abolut inte ge mig ngt, är ju bara jag som är gnällig ju... Anders kom hem så jag fick "prata av mig lite", och han förstod att jag tänkte som jag tänkte, men han förstod samtidigt inte.

Jag tror litegrann att hela grejern hänger ihop med att jag blev totalmobbad som liten - bland annat för att vi var lite "hippiestuk" enligt många andra... Man blev tråkad för att man inte hade märkeskläder, för att man åt annorlunda mat (veg), för att man blev klippt hemma och inte hos frisören, och för att man hade helt vanliga penskrin och vad det kan varit för skit från bokia - inte från det stället som var modernt just då...
    Saker som jag inte tyckte gjorde mig skada i sig, men som tydligen satt avtryck i längden pga att det var så roliga saker att mobbas om...

Jag tror jag behöver älta igenom det hela lite, så jag sedan kan sätta mig ner och känna mig nöjd med vårt val - och att det på intet sätt innebär att jag älskar min dotter mindre än vad andra älskar sina barn =)

• Melisabeth

Pucken - Anders tyckte den var rolig.... Tufft, jag trodde inte han gick igång på sånt =)

• Melisabeth

letw =)

Men eftersom det är märke så borde du väl få ut rätt bra för den pucken??

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)