• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • pucken

nuuu börjar det bli bra med brallorna! såg ut att bli för korta ben ett tag, men det var bara skrevet som behövde flyttas upp en bit =)

mel
    jag gör mönstret själv, men jag har utgått från en jumpsuit från idat. så ska jag göra nåt liknande de här
    www.tradera.com/auction/auction.aspx
    fast med lurvigt hjärta och dragkedja framtill, gillar inte såna där knappar.

• pucken

skulle kanske ha sytt fast hjärtat innan jag sydda ihop fram- och bakstycke tror jag...

• Melisabeth

Hade nog varit lättare ja =)

JO får ta en klänning som vi har, som är större, så kan man minska den allt eftersom ;)

v 26 - Ella är väntad 4 maj =)
  • pucken

hmm skippar nog lurvigt hjärta. det var lite väl... vad säger man... lurvigt?

• pucken

ja, tyget fällde lite mer än jag hade tänkt =) pallar inte trassla in mig i allt lurv. och maskinen bråkar ju med mig så det är inte lönt att försöka sig på nåt avancerat. blir ett plyschhjärta i orange istället.

• Melisabeth

Fru I - åh sånt.... synd att jag är så trött att jag inte orkar tänka för stunden... Men eftersom det handlar om garantitiden så skall de åtgärda eller ge ny vara... Jag vet dock inte när ni kan hävda att få ny istället för reparation.... Det framgår nog inte av lagtexten - men om de skall hålla på att reparera flera gånger så ni inte kan använda den, så skall ni få en ersättningsvara under tiden.. typ..

(alltså de kan inte hävda att den skall lagas 5 gånger, och den inte blir åtgärdad och ni är utan under hela den tiden)

tror det skall vara ngt sånt iaf.. men som sagt, är grötig i skallen tyvärr just nu.

v 26 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Fru Indosaurie

mel
    jag har läst något om 2 ggr, sen har man rätt till ny vara. men ser inget om det i lagtexten.
    Orkar inte heller tänka nu. blä

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)