• nica83

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

malla
    Jo, vill gärna ha gyntid men verkar vara sjuuuka köer. Exempelvis 12 veckor på KS, och det funkar ju inte

En månad kanske är vettigt, men vi vill komma igång så snart som möjligt med att försöka bli gravida. Tänkte mest om det var farligt att dra igång med en gång. Att vänta en månad är väl mest för att man ska veta när man blev gravid?

• nica83

malla
    Nej... inte enligt MVC iaf, och de borde väl veta?. De hänvisade bara till gynaktuen när jag hade problem. Annars är det väl KS för oss i Solna, men som sagt lång kö. Måste kolla upp privata alternativ.

• nica83

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hade sett fram emot att åtminstone starta bebisverkstaden på en gång men enligt en undersökning här på FL så har 50% av de som blivit gravida direkt fått nytt MF..

• nica83

Hittade den där områdesanalysen tidigare i tråden, blev chockad över mitt område:

Typ: B04 Globalister

Utmärkande drag
    Unga och medelålders
    Ganska välutbildade
    Singlar
    Hög- och medelinkomsttagare
    Större hyresrätt i storstad/närförort
    Omvärldsintresserade
    Förändringsbenägna individualister

• nica83

kickan
    Ska försöka få tid hos någon gynläkare, har inte haft en tidigare utan bara gått till BM. Försöker hitta någon privat om det blir problem med nästa graviditet... Skönt att höra att jag eventuellt kan dra igång direkt!

• nica83

kickan
    Ska försöka! Efter allt vi varit med om i denna graviditet så hoppas jag verkligen att jag hittar en gynläkare som jag kan lita på och som har tid med mig! Någon i sthlm som kan tipsa om en bra? Helst lite norr om stan, eller i stan...

• nica83

Jag har hittat en gynläkare i solna som har egen klinik där man även kan ringa samma dag om det är akut. Ska försöka få tag på henne imorgon och boka tid till fredag för koll. Hoppas verkligen hon är bra och har tid...

• nica83

kickan
    Tycker det låter bra att du skriver in dig vid spec mödravården då du ändå gått igenom två missfall och då du verkligen har svårt med ÄL, så det är klart du ska ha särskilt stöd om du lyckas nu! (vilket jag håller tummarna för!!)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)