Inlägg från: uppsala |Visa alla inlägg
  • uppsala

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Gott Nytt År!

Klara har hunnit bli 3 1/2 månad gammal. Storebror Axel börjar på dagis i Rydebäck den 8 januari så då har jag lte mer tid för mammafika o hänger nog gärna med i januari om jag får.

• uppsala

Hej igen!

Vi valde att döpa äv Klara. Kändes lite småknepigt, det pratas ju mkt om Gud o församlingen o vi är inte troende direkt. Men, såg det som ovan skrev, att det känns som om en liten välsignelse o som att hon fick en slags skyddsängel (vid sidan av det där med att det är en tradition ect). Flummigt men det var så det var.

Klara sover inte på rygg men så fort jag lägger henne på sidan med nappen o ngt att nosa på ("gosefilt" så stänger hon ögonen o somnar. I vagnen kan hon somna på rygg men vaknar ofta. Båda mina barn har sovit på sidan, testa. Det e ganska kul, det tar 1 sek innan Klara somnar efter att jag lagt henne på sidan o är hon trött vänder hon numera sig själv på sidan. Hon har aldrig kommit över i magläge fr sidoläge.

• uppsala

Vi bor inne i stan just nu men flyttar till Rydebäck i april. Ses på torsdag! Ska bli kul!

• uppsala

Hej! Kul att träffa er idag! Bra idé junipingla! Jag kommer gärna. Om du förresten tog några bilder idag kan du väl lägga in dem på din sida?

• uppsala

Har blivit inspirerad av era viktväktarinsatser o är rejält sugen, funderade på viktkoll.se men de hade inget anpassat till ammande. Var sjuk för 7 år sedan o gick upp i vikt, gick ner mha vv distanskurs, dvs lite skriftlig info. Är vv-möten bra? Vad e det eg för skillnad mel månadsmedlem o bara löpande medelm, såg att de hade 2 olika erbjudande.

Klara får nu gröt på kvällarna o älskar det. har provat 2 dagar m majs o idag m potatis men det gillade hon inte. Kändes dumt att börja med den söta gröten direkt men BVC tyckte det efersom hon ju inte gått upp så mkt i vkt medan hon skjutit iväg i längd. Känns som om hon lagt på sig nu. Får se nästa måndag.

Nu ska jag sjunga godnattsång för A.

• uppsala

Hej fighter, det är bara att hänga på!

Är bra sugen på vv. Jag vet ju hur man ska äta o så men jag tycker det är bra när man skriver upp, då kan man inte fuska i sig ett kex hit el dit. Men visst, skönare tycker jag att bara dra ner o röra på sig mer men jag behöver lite kickstart först tror jag. Har bättrat mig med "moffandet" på kvällarna iaf. Men, ska nog faktiskt ta o fixa månadsmedlemskap. Jag är lite sådär tveksam till mötena just, det var därför jag tog sk distanskurs sist.

Ingen av er som spelar tennis o är ganska kass ? Jag går o tar lektioner nu o spelade med mina 3 "klasskompisar" igår, superkul är det. Får man lite motion iaf...så om ngn behöver en ganska kass partner i framtiden så säg till.

Agda06, vi sjunger lite olika just nu. När A var liten sjöng vi oftast trollmor, kumbaya, sov lilla totte el Du är så fin men..nu sjunger vi vad som helst. A lyssnar noga till nya sånger o jag tror han kan sjunga säkert 40 sånger utantill. Utantill o utantill förresten, som om han skulle läsa text o noter annars.. Så, jag tar nya sånger om jag kommer på ngn men just nu är det skralt på den fronten, har tömt mitt förråd tror jag. I julas var det sockerbagaren etc o härom dagen kom jag på sångerna om månaderna "januari börjar året etc". I vilket fall som helst, vad man än sjunger så är det en mysig stund på kvällen men all sång sägs ju äv vara bra för språket.

Nu ska jag städa o fixa här hemma medan K sover.

• uppsala

Jagh ar den boken och en skiva med en del av visorna. Det e mååånga jag ej sjungit som liten men A gillar "Här är Polisen". Mamma kan väl alla i boken men som sagt, det är väldigt många för mig helt okända. Men, söta visor dock o köper man skivan till så kan man ju lära sig.

Denna är söt:
    Imse Vimse Spindel gjorde illa tån, ringde han till doktorn på sin telefon. Men doktorn var o fiska' med sin gode vän. Stackars imse vimse får ringa klockan fem.

• uppsala

Babysången på S:t Anna o Maria Park var full...synd, var ska man gå då? Ngn som varit på St Olof på mån el torsdagar? Var jättemkt på S:t Anna, Maria Park o Maria församling med Axel i höstas men nu när man "bara" har Klara o mest går för att se lite andra vuxna är det ju roligare att gå där det finns mkt bebismammor. Babycafé på S:t Anna på måndag eftermiddagar men då har jag ju hämtat A. Tips?

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!