Inlägg från: uppsala |Visa alla inlägg
  • uppsala

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Juni: teatde men då öppnas bara bilden i outlook istället, läggs ej till i meddfönstret. Lägger en bild på Axel m jackan i 86 på sig - tagen i december då han var 1 år o 4 mån, där ser den lagom ut tycker jag. Har en bild fr oktober o där var den stoooor men då hade han den bara sm jacka dvs utan vinterbryxor etc så då ser man lite mer att den var stor. Hm fr april..svårt, då e Juni alltså typ 5,5 månad? Klara är 5 nu o 80-jacka skulle vara gigantiskt på henne. Deras jackor är som sagt stora. Hade nog köpt en 74:a o sedan ev sålt den sen i värsta fall.  KOm på att jag inte har ngn rolig jacka till Klara. Hm...

• uppsala

åååh vad tråkigt det är att vara inne hela dagen! Jag plöjer mig inte geneom snön m vagnen, det orkar jag inte idag. Klara har sovit småstunder många ggr hela dagen, vet inte vad det är med henne idag, sover bara max 30 min i stöten. Uttråkad kanskte. Har precis festat loss på kanelknäcke (min nya last, gud vad gott det är, som en torkad kanelbulle) o kaffe. Fick en bukett rosor idag ha ha, gottgörelse för nyckehistorien igår (det var mer efter att jag träffat er...) samt annat. Blommor alltid välkommet.

metallgem: hoppas de plogarsom sagt!

A ska ut efter 1 min hemma, han vill åka på sin nya snowracer. Skulle haft en släplift i backen Där vi bodde innan fanns det slalombacke m lift 15 mingångväg fr vårt hus, skoja inte att jag tyckte det var exotiskt då vi flyttade dit!

• uppsala

Metallgem: alltså vi vill väldigt gärna göra ngt i morgon o det skulle vara så kul att åka till dig. Dock känns det lite läskigt med snön. Är van att köra i snl men, med två barn i bilen o risken att bli stående någonstans...Vi kanske ska ta det en annan gång, det e nog säkrast. Så, kanske dessutom ngn annan i Axels ålder följer med o leker med honom aå att vi kan fika i lugn o ro

men, vad ska man då göra i morgon med 2 barn?

• uppsala

Agda - kör försiktigt o ha det så mysigt!

Nu har vi pulsat gm snön till BVC, inte helt lätt med 2 barn i vagnen (tungt) o bara ett hjul fram..
    Klara var 67 lång o 6560 tung, fick sin andra vaccination., Axel var 99 lång (långt!) o vägde 16 kg. Långa barn. Axel fick sparka boll, rita o prata.

Nej nu stannar jag inne, tar iaf inte ut båda barnen m vagnen, för bökigt.

• uppsala

ngn m bra middagstips till ikväll - ionte kyckling bara, ätit så mkt denna vecka

• uppsala

metallgem: ha, jag hade tänkt ryggbiff m ugnsrostade grönskaer o god sallad med melon

• uppsala

Rotsakerna står i ugnen, K sover o A är ute med T o åker snowracer. Ska bara duka o fixa sallad  - o vin, vad gott! Blev sugen när du skrev om det Juni.
    Ma: MMM vad gott DET lät - hamburgare!

Metallgem: supersöt bild. ha ha kände igen din beskrivning, man vill bita dem o nafsa på dem hårt får nästan ont i käkarna bara man tänker på det Hon e lik dig lilla A! Helst över ögonen tror jag. DU får lägga uååp bild igen på KM så vi får jämföra.

Man får väl ngt gott efter maten också? Hmm, har inte så mkt..pointsbar, micropo, kanelknäcke o slät bulle. Sugen på allt just nu men mest godis. Härligt m helg.

• uppsala

godmorgon pinglor!
    Louise K: härligt!!!!!!!!!!!! Fira med ngt gott el fint!

Jaha då tror jag det var Klaras tur med vattkoppor!! Hon har typ 3 i ansiktet o ngn liiiiten prick på magen så stannar det där e det ju kanon. Hon är helt opåverkad. Inga blåsor än så länge, ser ut som vanliga prickar men det kommer nog tror jag. Så, ännu en hemmavecka jiiipppii!! Men, det e lugnt, att vara hemma med lLara e ju inga problem, bara egotanke att man själv blir lite isolerad. Jag skulle på första träffen på BVC för ett gäng omföderskor o eftersom vi känner så lite folk här nere är det viktigt tycker jag så jag ska försöka gå dit ensam.

Men, om ngn vill ha vattkoppor får ni gääärna komma hit! Som sagt, jag tror det är koppor.
    Lothan: nja tips...hm..vilken färg är skjortan? Brukar vara svårt när den väl är tvättad men om den e helt vit - klorin! Annars kanske mkt tvättmedel som du gnuggar in o låter vara läänge. Fläckspray o galltvål funkar sådär tycker jag. Testa diskmedel också, ngn hade testat o sade att det var överlägset på de flesta fläckar. Slå på internet, kanske finns det ngt speciellt bra för just morotsfläckar?

• uppsala

Metallgem: den där såsen lät riktigt god!! Ska jag komma ihåg.
    Agda06: ha ha ha, jag ser det framför mig. Oavsett vikt skulle det vara kul att se dig tvätta fläckar o rabbla floskler.

Snäckis: tack för tipset. Jag e lite sådär till lanolin som alltså är ullfett. Vissa menar att detta täpper till porerna o är väldigt allergiframkallande medan andra säger att det är överdrivet. Dels kan man tydl vara allergisk mot ullfettet i sig o dels används ibland ganska starka rengöringsmedel för att tvätta ullen. Så, olika myndigheter brukar varna för det medan tex Weleda säger att det inte är ngn fara. Och, det e det säkert inte. Så, nu förstörde jag den gklädjen, förlåt! Men var tvungen att säga vad jag visste.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!