Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
godmorgon! Ngn som varit med om att ens barn verkligen vääägrar att ta bröstet? K vaknade halv 6 o jagh tog upp henne som vanligt för att ge mat men hon blev bara jätteledsen o vägrade. Ganska rosslig men det är hon ofta på nätterna trots inte alls på dagen. Ny blöja o sedan nattades hon igen, jaha, barta trött tänkte jag medan brösten värkte. Efter 7 vaknade hon igen, glad men ville inte äta. Jag var tvungen att pumpa ut en dryg deciliter o sedan när jag gav henne flaskan tyckte hon det var kul o drack hon nästan allt..nu somnade hon precis igen. Tänder i överkäken? Ser en liten prick men det är inte rött o svullet.
Ska ju iväg idag på ansiktsbeh etc så man vill ju kunna mata henne snabbt o enkelt utan att pumpa inne på ngn toalett på stan...
Hälsn L m dunkande bröst
En perfekt ViktVäktar-fika idag Carenya, och det tackar vi för.
Behöver jag säga att Moa önskar sig en flygplanshoppgunga i 1/2-års present....
Nu ska vi äta gröt!
Hej hej.
Tack för idag.
Uppsala: Hoppas att det blev mycket lyx. Att du blev ordentligt ompysslad och att lilla K ville äta ordentligt.
Hurra, bebis åt en halv burk mat och sen tog vi en lååång tupplur. Hur ofta händer det att de vill vila samtidigt som en själv?
Inte ofta Lyckliga!
Moa har fått en tand!
Hej! Jaghar haft det jätteskönt, hade kunnat stanna längre men skulle ju hämta A. Var en sväng i förslöv o kollade efter tyg men det fanns inget spec.
vet ni var det var för fel...? Klara behövde göra nr 2, när det var klart åt hon igen! Man måste ju göra plats först....allt blev bra sen!
Hoppas ni hade det bra idag!
Grattis Moa till tanden ; )
Uppsala- så brukar Alice också "vägra" äta när hon inte gjort nr 2. Det är väl som du säger.. det ska tömmas innan det kan fyllas på!
Grattis lilla Moa!! Nu kan du bita i allt och alla!! Det brukar de ju komma på ganska snart!!
kanske har Alice också ngn tand på G... hon saglar som bara den!
Nä.. nu e det dags för en ny omgång värktabletter...nu ska det mao sovas!!!
God natt till er alla!!!
Woohaaaaaaaa! Jag har gått ner 2.5 kg på 2 veckor! Känns ju hur gott som helst..! Det måste vara allt mitt promenerande plus att jag vant mig vid att sluta äta näär jag e mätt istället för att alltid ta den där extra portionen. Känns gott. Nu ska man bara se till att bli frisk oxå.
Tuzza-va duktig du är...krya på dig!
Vart har alla tagit vägen idag????
Sååå tomt!!
jag lever! :)
det har dragit in en trötthetsvåg över mig o mitt hem känns det som! Jag är supertrött konstant hela tiden!
ska ut nu i eftermiddag o kolla barnvagn med handbroms. mannen har domningar i fötterna från cytostatikan, och har rätt så svårt för att gå, så han har fått en rullator, men han tycker det är jätte pinsamt att gå med den..
så vi ska köra till babyland/babyproffsen o se vad dom har för något o om han kan köra en sån istället.
någon av er som har en barnvagn med handbroms??? några för/nackdelar??
Louise K: Vi har ingen handbroms på vår vagn, men det verkar ju som en bra idé för er del ; )
Hoppas att det våriga vädret får er lite piggare.
Vi har handbroms på vår, en Quinny Freestyle 3XL. Vi har stor användning av det tycker jag. När man står vid ett övergångställe tex och i vinter när man gick nerför en glashal backe, då känns det tryggt att bromsa lite.