Inlägg från: metallgem |Visa alla inlägg
  • metallgem

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Uppsala, visst är parmaskinka hur gott som helst!! Vi hade ju bl.a. parmarullar på dopet och skivad parmaskinka, den skivade fick vi massor över av, snacka vilka goda frukostmackor jag haft denna veckan!

Skönt att Mois blev glad på simmet iaf! Hade ni mysigt?

Måste ner till den nya affären!

A är jättehängig, lilla snutte.. Hostar och fräser.. Nu sover hon iaf gott.
    Vi försökte pigga upp henne innan ikväll, K hoppade fram med henne och sa "bu" och jag lekte rädd, ja, ni vet. A blev skitledsen och började storgråta.. gissa om vi kände oss som usla föräldrar!

Ha en trevlig helg! Kram på er!

• metallgem

Hej tjejer!

Idag flög en geting förbi på altanen! Våren är på "G"!
    Ha en skön dag!

• metallgem

Nä, restaurangbesök är inte som innan barn direkt..

Fallskärmshopp! Jag hoppade fallskärm på min möhippa, det är fantastiskt!! Var ska han hoppa? Eslöv?

• metallgem

Usch, A är supersjuk.. Känner inte igen henne, hon är så loj och supervarm, ler lite då och då men gnäller mest.
    Hon äter iaf och det känns skönt.
    Pratade med sjukvårdsupplysningen och de rekomenderar inte febernedsättande till barn under 6 månader.. Skulle så gärna vilja ge henne ett mirakelmedel så att hon mår bra igen.

• metallgem

Ja, titta thooolen!!

Igår sket jag i rekomendationerna, faktiskt. Googlade på av bara den för att hitta faror för en 3 månaders att ta paracetamol. Hittade ingenting direkt så jag gav henne panodil.
    Lilla snuttan började snacka halvtimmen senare..
    Men i helgen har hon inte haft superhög feber men hon har varit märkbart påverkad ändå. Hon har legat i någon av vår famn hela helgen och sovit eller bara myst.
    Ska till BVC idag med henne ändå.

Hoppas att det gick bra på VV idag tjejer!

• metallgem

Pratade vi inte bebisvikt för ett tag sedan?
    A vinner med hästlängder tror jag!
    7545g och 65 cm lång!

BVC sa att jag ska ge henne mycket vätska nu när hon är lite febrig (jo, det kan även jag begripa..)"ska jag amma mer då" undrade jag, "nej, du kan nog ta och ge henne lite vatten emellanåt".. Min lilla tjockistös!

• metallgem

Junipingla, så det bev en ny mobil! Kul! Vilken blev det?

Kul att Moa gillas mammas matlagning Agda!

• metallgem

Har också tänkt på utefika, hade varit mycket skönare!
    Sak vi inte ses nere i stan?
    Man kan sitta ute och fika på espressohouse nere i norra hamnen, skulle vädret bli lite trist så kan vi ju alltid gå till bibblan, det fungerade ju sist.

Ska köpa födesledagspresent till min 36-åriga syster, någon som har något förslag?

• metallgem

Tror inte att vi kommer idag heller och fikar.... Får KRUPP av att vara hemma dock..
    Var på Akuten med A igåe, satt och väntade mellan 16,30 till 00,30..... Hon vill inte äta, så fort jag lägger henne till bröstet börar hon gallskrika och åla sig. Tänkte att det kunde vara örat som spökar eller så. Aptiten är det inget fel på men det är som om hon blir rädd när hon ska ta tag.
    Hon var röd i öronen och halsen så hon har fått kovepenin.

Men, jag måste ändå in till stan och hämta medicinen hon ska ta så jag får se om jag hämtar den på Väla. För ni vill väl inte träffas i stan istället väl?? Hade varit skönt att träffa lite folk. A är hur pigg och glad som helst, lite hostig och vägrar äta "bara"..

• metallgem

Tack för idag!
    MaHj A har strl 74 i sin bondgårdsbody och den är STOR tycker jag, viker upp hela mudden och den är ändå lång, men inte så det stör.

Vet inte om jag vågar....ok jag testar... Hm, Tjejer, sugna på att komma hem till oss på fredag och leka ÖF....?

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!