byta lakan
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
notsofantastic
Om du tvättar även bäddmadrasskydd, täcke och kuddar tre gånger i veckan så måste ni ha en strykande åtgång? Hur ofta får du köpa nya täcken tex?
Har aldrig tänkt på vad som är "normalt" och min sambo verkar inte ha ngt hum om det heller... Tycker det är lite som att veta hur många dagar man kan ha samma bh utan att tvätta. När man kom upp i den åldern att man började använda bh så var det inte som man gick till föräldrarna och frågade direkt... Har aldrig reflekterat över hur ofta mamma bytte heller.
vart 10:e dag. och efter mensen..
Jag tvättar örngott, påslakan och underlakan minst en gång i veckan som sagt.
Täcken och kuddar tvättar jag kanske en gång i kvartalet, minst. Oftast två gånger kvartal skulle jag tro.
Är det lite?
Jag byter ca var 10:e dag, ibland oftare och då byter vi allt. Vet ni hur mycket man svettas på natten? Det är flera deciliter! Vill ju inte ligga i det direkt...uuuäähh...
Du spenderar ju lika mycket tid i sängen som i dina vanliga kläder, så varför inte byta ofta? Det blir ju superäckligt om det ligger längre än två veckor! Och då är vi inga grisar direkt...vi duschar alltid innan vi lägger oss varje kväll.
Ciccin3 - "Skulle du använda samma tröja, varje dag i en månad utan tvätt?"
Jag tycker då inte att det är riktigt samma sak, för min tröja skulle typ lukta rätt mycket svett efter kanske bara 4 dagar.. Och mina sängkläder börjar aldrig lukta..
Jag byter 1 gång i veckan! Tycker det känns ofrächt att vänta längre än så!!
Nåja, varje vecka verkar lite överkur men ska nog börja byta varannan. Sedan beror det ju på vad man gör i sängen oxå. Har man hund eller ammar i sängen är det klart att man behöver byta oftare. Däremot tycker jag det är rätt mysigt att krypa ner i sängen och den luktar som Mannen gör när han inte är hemma, vilket är större delen av nätterna...
Ciccin3,
Jag köper nya täcken varje halvår kanske.
Minst en gång i veckan byter vi sängkläder, på sommarn när det är varmt blir de oftare