• annsing82

byta lakan

hur ofta byter ni lakan i sängen.
    min sambo och jag är inte överens.

• Svar på tråden byta lakan
  • Ciccin3

madlo

EN annan skillnad är ju att du har djur i sängen som lever på att äta död hud osv. SKulle dom få frodas i en månad i min säng skulle jag nog få ett psykbryt.

• ThisBabyHasATemper

Ungefär 1 gång i veckan.

• Suskiv

En gång i veckan och där i mellan om det behövs. Med två (snart tre) barn i sängen så blir det lätt olyckor.

• marina81

Absolut varje vecka, allt annat är äckligt i mina ögon..och allt byts såklart..

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • jockesfru

Ni som byter 2-3 ggr i veckan....byter ni i era barn sängar också lika ofta? hur många maskiner tvätt blir det i en vecka. UJ jag som har 4 barn tänk om jag skulle byta i sängen hos alla varje vecka, då skulle jag antagligen BO i tvättstugan..=)

Vi byter varannan vecka i våra sängar. Men däremot vädrar jag sänkläderna på balkongen rätt ofta.

Ludvigs mamma
  • malin ulrika

En gång i veckan. Har inte påslakan, utan över och underlakan, de tvättas varje lördag.

• idalin

sängkläderna byter vi 1 gång/mån. så jag beundrar er som har tålamod med det en gång i veckan och vissa ännu oftare!

täcken och kuddar tvättar jag kanske 2 ggr/år.

• Smurfan JM

Ungefär varannan vecka blir det nog. Förut var det definitivt varannan fredag, men i nya huset är tvätt-tiderna inte lika tillgängliga...
    Rollar och skakar dock allt varje morgon när vi bäddar, så det känns som det blir aningens fräschare än att bara slänga ihop det iaf.

Svar på tråden byta lakan