byta lakan
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
hur ofta byter ni lakan i sängen.
min sambo och jag är inte överens.
madlo
EN annan skillnad är ju att du har djur i sängen som lever på att äta död hud osv. SKulle dom få frodas i en månad i min säng skulle jag nog få ett psykbryt.
intressant att höra hur andra gör. Tack
Ungefär 1 gång i veckan.
En gång i veckan och där i mellan om det behövs. Med två (snart tre) barn i sängen så blir det lätt olyckor.
Absolut varje vecka, allt annat är äckligt i mina ögon..och allt byts såklart..
Ni som byter 2-3 ggr i veckan....byter ni i era barn sängar också lika ofta? hur många maskiner tvätt blir det i en vecka. UJ jag som har 4 barn tänk om jag skulle byta i sängen hos alla varje vecka, då skulle jag antagligen BO i tvättstugan..=)
Vi byter varannan vecka i våra sängar. Men däremot vädrar jag sänkläderna på balkongen rätt ofta.
En gång i veckan. Har inte påslakan, utan över och underlakan, de tvättas varje lördag.
varannan minst
sängkläderna byter vi 1 gång/mån. så jag beundrar er som har tålamod med det en gång i veckan och vissa ännu oftare!
täcken och kuddar tvättar jag kanske 2 ggr/år.
Ungefär varannan vecka blir det nog. Förut var det definitivt varannan fredag, men i nya huset är tvätt-tiderna inte lika tillgängliga...
Rollar och skakar dock allt varje morgon när vi bäddar, så det känns som det blir aningens fräschare än att bara slänga ihop det iaf.